Nekromanti Serier på fantasy-tema

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jojo.

Ok, sorry, Borde ha läst det nogrananre. Men hittar man inte fantasyserier & böcker i närheten av varandra ? Det borde vara det mest logiska.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
993
Location
Bureå
Re: Gigant (ot)

Nja, gamla godingar blir det nog inte. Det verkar bli en hel del crossovers mellan Marvel/DC/Dark horse.
Första numret innehöll en crossover mellan olika DC/Marvel hjältar som Silver surfer/Green lantern och Batman/Daredevil.
I nästa nummer kommer t.ex. Superman att möta slemmiga rymdmonster, likadana monster som Ripley slogs mot.

- daniel

"The force is with you. Always."
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Gigant (ot)

jag gillar de nummeren med "Hämmnaren" dom e rätt coola

men om man vill sacka riktiga gammla godingar så skall man kolla "Serietidningen" med "nya tonårsgännget"
snacka om messigt namn men coola serier fanns typ bara i 4 nr

---------
-Netfeed-
---------
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Spawn/Darkness/Witchblade

vad räknas de som?
skall man ta det som SF eller Fantasy eller något annat?

---------
-Netfeed-
---------
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Gigant (ot)

Kring slutet av 70-talet och en bit in på 80-talet skulle jag gissa. Men visst kan jag ha läst äldre nummer också. De flesta, om inte alla, nummer av Gigant som jag läste köptes dock från en handelsboda för 2 kr styck kring mitten av 80-talet, dvs efter det att tidningen lagts ner.

-Hans
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Gigant (ot)

<I>Kring slutet av 70-talet och en bit in på 80-talet skulle jag gissa. Men visst kan jag ha läst äldre nummer också.</I>

Rent subjektivt tycker jag att Gigant var som bäst omkring början/mitten av 70-talet, till stor del för att Neal Adams och Denny O'Neill var som mest aktiva då. (Minns bl.a en rätt flippad historia som Harlan Ellison co-skrev manus till...)

Fast själva tidningen har funnits sedan sena 60-talet; den var fö den första superhjältetidningen i Sverige som trycktes i färg.

--
Åke
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Kom just på en till serie, den kanske inte kan klassas som "riktig" fantasy men iallafall. Jan-Åke Winqvists serie "Det nya folket". Handlar om ett neandertalarfolk för 30000 år sedan. Här finns schamaner, talande djur, med mera. Jan-Åke har en hemsida någonstans, men kommer inte ihåg adressen dit.

-Hans
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Inga

Skräckkomdomer.. ??? Hur kan du göra så mot mig.. det är absolut en av mina favoritserier... kommer tätt efter Sandman .. och narur givetvis :D

Men skräckkondomen är knappast fantasy... så jag tror inte jag kan tipsa om något du inte redan känner till eller andra har tipsat om..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 
Top