Nekromanti Serier i Codex

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Har ni på Codexredaktionen övervägt att använda Åke
Rosenius serier, istället för Blaren, i er tidning?

Personligen så tycker jag att Blaren suger, även om klassen
på skämten som används i de båda serierna håller ungefär
samma (låga =P) kvalititet. Skillnaden ligger i att herr
Rosenius är en duktig tecknare som kan förmedla en
intressant stämning med sina bilder.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag föredrar Ackegårds strippar jag också men jag tycker samtidigt att Blaren blivit bättre. Givetvis skulle jag helst se bägge.

Daniel "Warduke" Schenström
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
den enda jag skrattade gott åt (och då menar jag rejält) var Blarens konvents tips nr 3 tror jag. iaf den med magicsplearna. den är bara så klockren samtidigt som de påminner mig om min brorsa och hans kompisar som lirar pokemon. (som iofs har kul och enkla regler. har spelat det rätt mycket, trots lågstadiefaktron.)
de andra rutorna tittar man på och tänker: han har en poäng. typ. inget mer. låg humor? mjoo beroende var man ser det ifrån...kanske är lite karikatyrisk (heter det såå) på rollspelare i allmänhet, tex den 'skaffa dig ett liv' 'jag har redan fem..' typ...

Jag vet att jag har rätt!
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Håller med föregående skrivare om att någonstans måste man utvecklas och precis som allt annat i Codex utvecklas kommer säkert Blaren göra det också.

Jag har visserligen inte skrattat åt Blaren en enda gång men det har jag inte gjort åt någon serie någonsin i mitt liv heller så det kravet ställer jag inte på världens humor heller. (För att ingen ska tro att jag helt saknar humor så brukar jag fnissa åt en del saker, Monty python, Black Adder och Terry Prattchets skriverier är några av dem.)

Daniel "Warduke" Schenström
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Fniss

"För att ingen ska tro att jag helt saknar humor så brukar jag fnissa åt en del saker, Monty python, Black Adder och Terry Prattchets skriverier är några av dem."

Du saknar humor. De sakerna vrålgarvar jag åt. Ett ynkans fniss är en förolämpning! /images/icons/wink.gif

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Fniss

Jag kanske inte är i kontakt med min humoristiska sida. Vrålgavat har jag aldrig gjort, skrattat rejält är nog det mesta, detta kommer ofta när något kul dyker upp och jag är trött.

Daniel "Warduke" Schenström
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Jag föredrar Ackegårds strippar jag också</I>

?? Håkan Ackegård och jag är två olika personer.
(Tycker fö att Ackegård är underskattad som skämttecknare - han <I>kan</I> göra fantastiskt roliga grejor när han känner för det, men han har inte profilerat sig åt det hållet.)

<I>men jag tycker samtidigt att Blaren blivit bättre.</I>

Jupp. Jag har gillat Blaren hela tiden, men han var bättre än nånsin i senaste numret.

--
Åke
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Har ni på Codexredaktionen övervägt att använda Åke Rosenius serier, istället för Blaren, i er tidning?</I>

Det gjorde de faktiskt redan i höstas, men det kräver ju att jag <I>gör</I> nåt också... och vid det laget ville jag helst tänka på annat än skämtstrippar. Det har blivit lite mer enstaka inhopp i konventstidningar o dyl på sistone, så handboksarmen kanske har börjat klia igen utan att jag märkt det, men det kräver mer engagemang än så för att regelbundet kunna leverera material av nån sorts kvalitet. (Och nu framöver får jag ju dessutom Sverox att tänka på...)

<I>Personligen så tycker jag att Blaren suger,</I>

Jag tycker tvärtom; att han är bland det roligare jag sett i spelserieväg. Hans standardiserade ansikten känns mest som ett stilgrepp (hur mycket variation hade egentligen Don Martin på sina gubbar?) fast han verkar ha börjat gå ifrån det något på sistone.
Heck, Codex har ju en <I>till</I> serie - Narur - och den tas inte med i tidningen utan körs bara på nätet, så de verkar ju inte lida nån brist på varan.

<I>även om klassen på skämten som används i de båda serierna håller ungefär samma (låga =P) kvalititet.</I>

Äh, du har aldrig sett mina <I>låga</I> skämt. Trust me. (-:

--
Åke
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Hoppsan hoppsan vad fel det kan bli. Inte första gången jag skrivit Håkan Ackegård istället för åke Rosenius. Måste vara å:na i förnamnen. Ber om ursäkt och hoppas att alla förstod att det var Rosenius strippar jag menade.

Daniel "Warduke" Schenström
 

Zaiber

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
100
Location
Boden, Sverige
Är det bara jag som tycker att strippen där de sitter och spelar magic och ena spelaren avslutar genom att säga "gin"?

Tycker det är en utav de bästa någonsin

Zaiber - Religion är coolt.
 
Top