Nekromanti seriösa ankor

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: rättelse (ot)

"Jepp, vet...
har nämligen finska föräldrar så jag förstår en del jag med..."

Jag antog det, det var därför jag använde svenska/finska som exempel för att visa att språk i olika språkgrupper kan låna vilt från varandra.

"Jag är imponerad att någon svensk orkat läsa finska på univ. nivå...
för det är inte så lätt att lära sig..."

_SVENSK!?_ Hörrudurru, jag är minsann halv-finne (fast på grund av ditten och datten pratades det inte finska hemmavid).

Hm, om finnar = alver, innebär det att jag får åtminstone 35% immunitet mot charm-spells och 30 fots infravision eller hur det nu var... (obs! AD&D-skämt! obs!)

Nightowl, närmare 68, 25% finne, faktiskt...

Makt korrumperar.
Kunskap ger makt.
Plugga hårt - bli ond.
 

virus

Veteran
Joined
24 Jul 2000
Messages
78
Location
Umeå
Re: rättelse (vot)

vot=very off topic :)


_SVENSK!?_ Hörrudurru, jag är minsann halv-finne (fast på grund av ditten och datten pratades det inte finska
hemmavid).

Ok..sorry, kunde omöjligen veta /images/icons/smile.gif
Känner till ett par halvfinnar som heller aldrig lärt sig finska hemma...

Ändå imponerad att du orkat läsa det...

Hm, om finnar = alver, innebär det att jag får åtminstone 35% immunitet mot charm-spells och 30 fots infravision eller
hur det nu var... (obs! AD&D-skämt! obs!)

/images/icons/laugh.gif



// /images/icons/crazy.gif [color:green]virus</font color=green>
 
Joined
29 Jun 2001
Messages
129
Location
Eskilstuna
Re: trakorien

Det finns en ännu bättre bild i Svavelvinter. En bild på en av handelsmännen och deras brorson (Kalle-referens igen). Där ser de verkligen ut som ankor.
En sak som jag irriterar mig på (jag är mycket lätt-irriterad) är att ankor i äventyr, moduler och liknande alltid är antingen svarta eller vita (med undantag för den bruna vakten i Torshem). Var har de stackars brunankorna tagit vägen?

/Gloria Excelsior, som inte gillar ankor men accepterar dem.
 
Top