Nekromanti Ser fram e mot Filmen om sagan om ringen ...

trollet

Warrior
Joined
5 Dec 2000
Messages
320
Location
jönköping
Re: Bio

Sörjer med er alla jag har verkligen längtat efter den och nu säger ni att den är uppskjuten till 2003.
Och så länge orkar man ju inte vänta/images/icons/frown.gif
 

Sir__Jake

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
55
Location
Habo, Sverige
Re: Bio

Upp med hakan det kommer andra filmer.
Jag menar du tänker väl inte sitta hemma och deppa över matrix 2 under premiären av sagan om ringen.

Det finns inga goda Vampyrer,
Bara Onda och mindre Onda,
Och Jag är en av de ONDA!!!
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,475
Location
Stockholm
Re: ok, men...

Det är definitivt inte en förtjänst för filmen att ta bort Tom Bombabill och att korta ner resan till Vattnadal.

Det är verkligen tråkigt att Bombadill sågats bort - den episoden är min klara favorit i böckerna. Men samtidigt kan jag förstå varför han kapades - han tillför ju inte direkt något till handlingen i stort.

En annan sak som jag hörde är att Glorfindel ska tas bort. Hans roll ska ersättas av Arwen...

Käns som en mindre förlust egentligen. Det är ju inte direkt som om Glorfindel är en en central figur i storyn.


- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Tharand

Veteran
Joined
25 Jan 2001
Messages
5
Location
Göteborg
Den tecknade fimlen var en flopp... mest eftersom den inte slutfördes, utan bara skildrar halva trilogin...
Oavsett hur bra denna filmen blir (jag tror faktiskt den blir ganska bra) så kommer alla delarna iaf komma ut så att den slutförs.

Är uppriktigt glad att inte harrypotter filmen är med på dein lista, det är ju inte riktig fantasy, vilket de flesta tror... De filmerna du nämner är ju givna fimler att se, kommer inte på några andra själv heller...

Tharand
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Vad är det med Harry Potter som gör den till "inte riktig fantasy"?

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,469
Location
Helsingborg
Jag är mer tveksam

"<EM>Jag tror idéalet är att ha läst boken, men att inte ha den alltför färskt i minnet, för då kommer man bara irritera sig på detaljer.</EM>"
Sant.. Jag läste den för 10 år sen.. Komer bara ihåg grundstoryn och vissa ögonblick från böckerna.

När jag satt och funderade om SoR-filmen skulle slå lika hårt som SW-filmerna en gång gjorde så kom jag fram till att det borde den inte göra. Alla har ju förväntingar på SoR. Det hade man inte med SW. Däremot hade man det med SW1:an vilken blev IMHO en flopp. Risk finns att det blir detsamma för SoR, /images/icons/frown.gif tyvärr..

/[color:green]Han</font color=green> vars (båda) modem fick sig ett en törn av blixten och därför inte kunnat vara på forumet på nån vecka
 
Top