Nekromanti Senaste nytt om Western IV

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,338
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Tråkigt med hur er situation är, jag lider med er då jag vet hur det är när en anhörig är svårt sjuk. Med det sagt måste jag erkänna att det är lite svårt att ta de utlovade datumen på allvar numera då åren rullar på och western ständigt, som en hägring i öknen tycks vara bakom nästa sanddyn. Jag menar inte att låta elak eller hätsk, men hur säkra är ni egentligen på att spelet är klart till sommaren? Anledningen till att jag är tjatig och numera börjar bli otålig är att jag är ett fan av det arbete ni gör och verkligen gillar era produkter. Med vänlig hälsning, Minimoni
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Jag förstår hur du känner Minimoni.. men jag tror faktiskt att det är realistiskt att Western äntligen släpps till sommaren den här gången. Om man tittar på vad de skriver på rollspel.com att de har kvar så är det inte direkt de tyngsta delarna av spelet:

* Introduktionsäventyr - där de har de grova dragen färdiga. När det kommer till korta äventyr/konventsscenarion så får man ändå säga att Gillbringarna lyckats leverera i tid på löpande band!

* "Det slutgiltiga urvalet för avsnittet om Kampanjer och Äventyr". Urval är ju aldrig lätt, men jag har svårt att se att man låter denna punkt ensam försena utgivningen.

* Introduktionen ska skrivas. Spontant tror jag inte detta är särskillt tidskrävande. Med tanke på deras kunskap och engagemang i tidsepoken så handlar det nog mest om att begränsa sig! :)

* ..och avsnittet om artilleri ska skrivas. I min värld är detta ett kort avsnitt. (Är ju framförallt relevant när man vill spela under inbördeskriget med fältslag etc. så personligen hade jag placerat mer detaljerade regler och information om artilleri i en kommande modul eller artikel).

* några formulär ska tas fram. Jag hoppas att mycket krut läggs ned här! Jag vill se MINST 4-sidiga rollformulär + utlovat formulär för hästar! :)
Minimoni said:
Vi får se hur det blir, man kan alltid hoppas på det bästa.

Själv är jag nästan redo att sätta pengar på att till sommaren så lär vi få en uppdatering som säger att western kommer till jul. And so the world spins.

Minimoni, inte lika bitter som jag låter.
Inkognito said:
Nejdå, det är ingen risk! För isf kommer det där emellan först en uppdatering om att Western släpps till hösten! ;)
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Det värsta och bästa är längtan. Tror det mest skonsamma spelskapare kan göra är att överhuvudtaget inte prata om nya versioner eller böcker förrän de på riktigt är max ett år bort (alltså skrift o bild är klara till åtminstone 80%). Har längtat efter nya Western och Eon i 5 år och känner det hade räckt med 4. Samtidigt just att man orkar längta i 5 år är ändå ett bevis att rollspelen verkligen är uppskattade. Men efter att få ställa in stundande Western-kampanj flera gånger om vågar man inte som ovan nämnt hoppas för mycket.
 

Vanilla bear

Veteran
Joined
21 Dec 2010
Messages
16
Finns det något planerat datum för release? Nån gång i sommar känns väldigt otydligt :p
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Vi har avsiktligt valt en lite vagare skrivningen för att mycket beror på faktorer som vi själva inte styr över. Vi håller nu på att kolla flera olika tryckerier där t.ex. leveranstiden variera beroende på vilket vi väljer. Vi vill därför inte säga ett exakt datum som vi sedan inte kan hålla för att leveranstiden blev längre än vi räknade med. När vi har spikat tryckeri kommer vi återkomma med ett mer exakt datum.

/Anders & Tove
 

Vanilla bear

Veteran
Joined
21 Dec 2010
Messages
16
Nu har det varit tyst i snart en månad, har ni några uppdateringar för oss som vägrar tappa hoppet helt? :)
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
På Väst(ern)fronten intet nytt? :)

Hur ser det ut på ett ungefär? Antar att inget tryckeri är spikat eftersom en uppdatering isf borde ha dykt upp, men för en som inte arbetar med trycksaker och inte har en aning om ledtider, hur lång tid framåt i tiden kan man räkna med som MINST? Antar att semestertider kan fördröja utgivningen (eller trycks det utomlands där vår svenska industrisemester inte påverkar?)
 

Gibbon

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
70
Location
Norrtälje
Jag är ganska säker på att Gillbringarna skrev någonstans att nästa uppdatering skulle komma den 4:e Juli. Det är bara några dagar dit. Vad gäller tryckeri så kan jag bara spekulera, men jag tror baltikum är ett vanligt val för förlag att trycka sina grejjer nuförtiden, så jag tippar på utlandet.
Inkognito said:
Ja det känner jag igen! Men lite osäker på om det var i år? Tror en plan varit att lansera det den 4:e juli, USA:s självständighetsdag och allt, typ förra året?
Känns lovande iaf! (Även om jag inte vågar hoppas på en smyglansering.. eller jo.. :D)
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Håller andan idag...
Inkognito said:
...och där kunde man andas in igen! Beroende på vart i Amerika man befann sig när man mottog nyheterna så antar jag att det kan räkmas som 4:e juli! :)
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Lite för tidigt:) Självklart går vi på amerikansk tid den 4 juli. Klockan är bara 18.00 i Deadwood:)

Alla som har förbeställt Western IV ska dessutom ha fått ett mail för ett par timmar sedan.

Nu finns det uppdaterade nyheter om Western IV på rollspel.com

/Anders & Tove
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Ett westernpaket under granen börjar låta rimligt, jag är jäkligt sugen på nya western men jag väntar nog med att lägga pengar på nått från Åskfågeln ( förutom Fenix såklart ) förrns jag har Ensamma Vargen i min hand.
ekofest said:
såja, såja :)
CF till sommaren känns ju helt möjligt och sen går Western på tryck.
Jippi!
Inkognito said:
Vad är CF..?

Med risk för att låta naiv, men nu känns det faktiskt troligt att vi får se ett tryck innan jul! :)

Riktigt bra initiativ det där om "inom 3 veckor" som nämndes i mailet till de som förköpte tidigt! :)
Reddokk Fheg said:
Jag tycker intedet får dig att låta naiv. Men även om så vore fallet så gör det ju inget om någon tycker det eftersom du är inkognito så vet ju ingen vem du är :)
Inkognito said:
Den tystlåtna, starka, mystiska.. och naive mannen i skuggorna. :)
hakanlo said:
Medhåll om det där med att pengar nog gärna bör föregås av en släppt EV...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
CF = Crowdfunder. Typ förhandsbeställning och förhandsbetalning fast över internet och med extra bonusar.
Inkognito said:
Ah, ja det borde jag ju ha kunnat lista ut! :)
Tack!
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Crowdfundingen för Western IV startar på måndag. Senaste Fenix anlända några dagar för tidigt till prenumeranterna eftersom tryckeriet skickade iväg dem innan de gick på semester. Numret kommer att komma ut i butikerna på tisdag i nästa vecka.

/Anders & Tove
 
Top