Nekromanti Senaste Codex??

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
Jepp. Sagan om ringen. Dom två tornen står de massa om.
Börjar tröttna på sagan om ringen för att de blir för mycket.

Min åsikt: Codex var bäst Codex var bra. Nu är den inte mycket att ha. Nä men seriöst codex har bara blivit sämre och sämre.
 

Ghorgareth

Warrior
Joined
9 Jan 2002
Messages
223
Location
Småland
Instämmer

Tidigare handlade det faktiskt huvudsakligen om rollspel, men nu är det så mycket annat. Det gamla upplägget var helbra! Massor av knepiga tips, musik mm. Nu börjar till och med Blaren bli enformiga och lite för dåliga ens för min smak.
 

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
Re: Instämmer

Jag var överlycklig förr när nya nummret av codex kom. Nu så tar jag de bläddrar lite o lägger undan tidningen så att jag kan ta fram den om jag inte har nåt bättre att göra. Läser hellre om dom gamla nummrena.
 

Wolfmaster

Warrior
Joined
22 Oct 2000
Messages
209
Location
Karlskrona, Blekinge, Sweden
Re: Instämmer

Tyvärr är det väl så att de lever mest på pengar som de får in på relkat, och de flesta pengarnar kommer nog då skulle jag tro från data och TV-spels branschen....

Detta är lite synd, jag håller med, men tyvärr....
 

walderik

Veteran
Joined
4 Mar 2002
Messages
140
Location
Jönköping
Jepp. Det har ju nästan bara blivit dataspel. Förut begränsade man sig till rollspels-dataspel (el.er vad man nu påstår att det är). Nu ser det ju ut som alla andra dataspelstidningar - näsan.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Prenumerera

Så, verkar som om många tycker att Codex tappar kvalitet. Jag som har en kontinuerlig fundering på att börja prenumerera blir lite avskräckt. Tycker ni att den är något att ha eller kan man lika gärna strunta i den om man inte spelar alltför mycket dataspel?
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Prenumerera

"Tycker ni att den är något att ha eller kan man lika gärna strunta i den om man inte spelar alltför mycket dataspel?"

Jag kan bara tala för mig själv men jag förnyande aldrig min prenummeration när den gick ut iom nr 12. Tyckte att den då innehöll för lite rollspel och för mycket dataspel och i och med att jag redan prenumererar på PC-gamer så behöver jag ingen dataspeltidning till. Vad jag sett i butikerna av de senare numren så har rollspelen fått en alltmer undanskymd del. Så om det för rollspelmaterial du vill Codex så finns det risk att du blir besviken, mitt råd är att du köper senaste numret och ser om den är det du vill ha. Det som jag saknar mest i och med prenumerationen är Sverox som jag fick tillsammans med Codex då Sverox snarare är vad jag skulle önska att Codex var. Vet dock inte om man fortfarande även får Sverox om prenumererar på Codex, för Sverox i säg kan vara värd prenumerationen.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Prenumerera

Sverox får man gratis genom att gå in på sveroks sida (www.sverok.se) och anmäla sitt intresse någonstans där. Tror inte de samdistribuerar längre då jag inte får codex med sverox som tur är
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Re: Prenumerera

Sverox får man gratis genom att gå in på sveroks sida (www.sverok.se) och anmäla sitt intresse någonstans där. Tror inte de samdistribuerar längre då jag inte får codex med sverox som tur är

Found it:
http://www.sverok.se/449.0.html
Man måste dock vara medlem i en förening ser det ut som
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Codex forum

När dyker det förresten upp ett nytt forum där man kan diskutera de olika numren och annat som rör tidningen? Hemsidan verkar vara minst sagt död.

Borde inte den här sidan ta bort Codex-loggan nu när kopplingen till tidningen är borta?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Codex forum

Man kan väl likna det med kopplingen som är mellan www.rollspel.nu och dess samarbetssidor. Separata entiteter som länkar till varandra (tidningen hänvisar till www.rollspel.nu när det handlar om rollspel, vi hänvisar till Codex) och som hjälper varandra vid behov. Vi har redaktörer som skriver/hjälper till med Codex osv.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Prenumerera

"Man måste dock vara medlem i en förening ser det ut som"

Jag skickade ett mail och frågade om man får prenumerera utan att vara medlem. Fick svaret "Varför skulle du vilja det?" :gremtongue:

Så det är de nog inte så pigga på, nej...
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Prenumerera

"Jag skickade ett mail och frågade om man får prenumerera utan att vara medlem. Fick svaret "Varför skulle du vilja det?""

Jag måste säga att jag tycker det var ett lustigt svar. Jag menar varför skulle man inte vilja prenumera på Sveroks även om man inte är medlem med tanke på att den innehåller en del rollspelsartiklar emellanåt. Det är ju inte så att den enbart tar upp organisationsfrågor. Ur Sveroks synvinkel så borde man se det som ett gott betyg på att sverox är en bra tidning och kan förbundet få fler prenumerater än bara medlemmer så innebär detta ju ökade intäckter vilket knappast kan vara fel.
 
Top