Nekromanti Semimobil bunker ???

O.J

Veteran
En sak som förbryllar mig lite är hur man på neogames har tänkt sig när det gäller att ha cybrenetiken pansarpåtar OCH en tung, stel syddsväst på en SKY på si sådär 8-9. Jag menar att får ju en SKY på så där en 18-19 i bröstkorgen, vilket innebär att en rp nästan skulle kunna ta ned haubitsgranat på bröstet och sedan fota tillbaka den på den antagonist som skickade den.
Olle

Big Marco

Vampyrchef
Skjut av killen armarna och benen så - göm dig och vänta nå¨gra minuter medan killen blöder ihjäl.

O.J

Veteran
Enligt reglerna så får ett yttre stelt skydd alltid sitt fulla pansar eftersom det inte flexar alls. Sedan framgår det i grundboken att cybskyddet knappt syns eller känns. Man får alltså två hårda skydd som inte flexar in i varandra. Cybskyddet minskar inte heller Rör eller Turordning vilket innebär att man blir inte SÅ fruktansvärt långsam.
Problemet kvarstår alltså, t.ex om man strider i grupp så kan man leva med att få sänkt turordning eftersom man kan täcka varandra(första skotten tar ju ändå din feterusting). Kort sagt, man tål lite förmycket däng för att det ska skännas rimmligt. Men det är kanske detta man vill på neogames, att man ska kunna blocka en teflonspetsad 15mmAMR med pannan.

"Det gör ont, men det är skönt också" - M. Carlefyr

Olle

Big Marco

Vampyrchef
Re: Inbyggt pansar

Personligen tror jag att viss cybertech (just de inbyggda pansartyperna) kommer att drabbas av fler nackdelar i kommande versioner av N2. Men det är vad jag gissar. ,-)

WolmerX

Warrior
Re: Vi har en fördel här åxå

Det ger ju spelarna chansen att få känna på hur det är att spela robocop/images/icons/devil.gif

Snow

Swashbuckler
kunna blocka en teflonspetsad 15mmAMR med pannan.

Ehhm, i det här fallet är man ute i gränsen för vad systemet klarar av. En 15mmAMR slår först utan problem igenom skyddsvästen (den har dock 8 mer i PEN). Sedan slår den också utan problem igenom det andra skyddet. Skulle jag tro

Kolla regelboken om crysteel. 1 cm crysteel har 7 i SKY. En femdubbling (till 5 cm) ökar SKY till 12. En tiodubbling ökar SKY till 16 och då går 15mmAMR precis igenom. Jag tolkar detta som att bara för att man dubblar pansaret tjocklek (väst plus cybernetik) så dubblas inte SKY. Man borde få något i stil med 11 till 12 kanske.. Men det saknas ju regler för detta.

Mad_UBBT

Veteran
Såg just framför mig en person med 10 cm tjockt kroppspansar. Det skulle inte bara se väldigt komiskt ut, utan förmodligen vara ganska opraktiskt. Men jag förstår att du tog upp det som ett extremt exempel. Personligen försöker jag hålla cybernetiken till ett minimum. Som någon tidigare skrev: vem skulle vilja gå igenom omfattande operationer för att ett år senare upptäcka att man är hopplöst omodern och ute. Oh well...

- MAD

Snow

Swashbuckler
Tja... är man ute efter en dräkt som klarar 15mm AMR så får man feta på
Det visar sig att 1m tegel klarar lika mycket. Då blir man iallafall originell /images/icons/wink.gif