Nekromanti Seeking out people in scotland!

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Jag behöver nog lite assistans. Förvisso har jag hittat folk som spelar brädspel och jag har en utgångspunkt ifrån en rollspelsbutik, men lets face it: Britterna är en fena på det där med organisation - så länge det gäller hunduppfödning, sedan spricker det rejält i sömmarna.

Jag håller för närvarande till i utkanten av Edinburgh men saknar folk att faktiskt rollspela med. Brädspel i all ära, men det tar en bara så långt. Är det någon som har en bra länk, en bra kontakt, eller helt enkelt ett bra tips på hur man söker folk för nörderi i Skottland?

Och kom inte med facebook eller google +, jag är blond men inte så dum att jag inte vet hur man nyttjar vissa medier till ens fördel. :gremwink:
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
jag bodde ju där i flera år.
Det organiserade rollspelandet händer allt genom universitetet. De har även flera rum med cafe in en universitetsbyggnad där de håller på och spelar två gånger i veckan. Jag själv gillade inte det så mycket, det är lite kkonvent känsla för att det är så många rundor samtidigt på samma lokal. Det finns säkert också "privata" spelgrupper utanför universitetet, men det är inte så lätt att komma i kontakt med de.
Så i princip borde du försöka ta kontakt med universitetets rollplaying society, och sedan frågar dig vidare när du väl har träffat några av dem.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Ja, vi började vår sökning på rolspelsbutiken The Black Lion, och snackade med Liam som min rumskamrat känner sedan tidigare, men som det verkade är det visst mer brädspel som gäller snarare än bordsrollspel.

Sedan ska det sägas att vi inte varit inne och snackat med den närvarande gruppen bordsrollspelare, som spelar på lördagar, på grund av viss tidsbrist. Däremot verkar de inte hänga på universitetet så mycket som på ovanvåningen på puben The Meadow, men ja, vi har inte hojtat länge nog, men länkar är alltid bra för organisationen för spel är ju inte just som den hemmavid.
 
Top