Nekromanti secrets of naboo

Greven

Veteran
Joined
24 Mar 2004
Messages
31
En ny fråga

just nu håller vi på att spela äventyret i secrets of naboo. i äventyret så blir rollpersonerna rekryterade av naboos motståndsrörelse (under den tid då planeten är okuperad av trade federations). I äventyret så står det att man kan fylla ut med lite små uppdrag på sidan av. det tycker jag låter som en bra ide. Men jag har inga ideer på vad de kan tänkas göra. Så ifall ni har några förslag skulle jag vara tacksam.
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Något har försvunnit, RPs bes hitta detta

En RP hamnar i ett slagsmål och råkar skada motståndaren lite gran mer än vad lagen tycker om, nu måste dom lössa detta på ett snyggt sätt utan att allt skiter sig för dom.

En tjuv tar något viktigt av en RP, hitta tjuven och ta tillbacka föremålet.

några jag kom på.
 

Petri

Veteran
Joined
22 Jul 2003
Messages
159
Location
Göteborg
Har aldrig sett eller spelat "secrets of naboo".

Skulle kanske hjälpa ifall man visste lite mer om rollpersonernas situation.

Men lite förslag:

<ul type="square">
[*]Sabotera det en och det andra. Och göra livet surt för Ockupanterna i allmänhet.
[*]Man behöver Gunganernas hjälp. Rp måste övertala dem (*lite deja vu det där*)
[*]Medlemmar av motståndsrörelsen har blivit fångar. Gissa vilka som måste rädda dem...
[*]Någon i motståndsrörelsen är en förrädare och försöker göra sig av med Rp.
[*]Rp blir anklagade för att vara förrädare och måste rentvå sig själva.
[/list]
 

Eljer

Veteran
Joined
19 Dec 2004
Messages
39
Location
Malmö
någon viktig person kommer i knippa och omringas vid sitt fordon/läger, vad som helst och RP måste själv klart rädda person som varit instängd i en dal eller liknande där denne flydde eller hade läger medan droiderna kom och sköt ihjäl några av dennes vakter.

Kanske en gammal adelsman eller minister
 
Top