Nekromanti Se hit: Illustratörer sökes till Andor!

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Japp, mitt fantasyrollspel Andor tuffar framåt och blir mer och mer komplett men det jag saknar mest av allt är bilder. Därför hoppas jag nu att det finns en eller flera av er (gärna flera) som är intresserade av att ställa upp som tecknare.

Lönen kan tyvärr inte bli annat än ett visst mått av ära, berömmelse och naturligtvis min eviga tacksamhet. Rollspelet är inte så pass revolutionerande att jag vågar hoppas på att det kan bli kommersiellt men skulle så bli fallet får ni givetvis del av vinsten. Däremot är det tillräckligt annorlunda för att skilja sig från övriga fantasyrollspel och sticka ut i mängden. Den primära målgruppen för spelet är mina vänner och övriga intresserade.

Låter det intressant så långt? Isåfall, skicka inte privatmeddelande till mig, utan maila till skuggvarg@vasteras.cc så skickar jag över textmaterial till er snarast möjligt.

/Skuggvarg
 

stormumriken

Veteran
Joined
7 Nov 2001
Messages
73
Location
Jönköping
Andor?

Inte för att vara elak, men är inte Andor (namnet alltså) lite stulet? Finns det inte ett land i Wheel of Times som heter Andor? Inte för att vara elak alltså. Men å andra sidan... även Tolkien stal ju en massa namn och sånt. :gremwink: Ser fram emot ditt rollspel iallafall... för du lägger väl upp det nånstans sen för nerladdning va?
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Andor?

Vad jag tycker om Robert Jordan och Wheel of Time är i det närmaste otryckbart men faktum är att jag inte har stulit namnet. Det gick minst ett år från det att jag kom på namnet till det att jag råkade få syn på att ett land i hans bokserie hade samma namn som hela mitt rollspel och spelvärld (ja, det var när jag försökte mig på att läsa Wheel of Time, men lade ner projektet för att böckerna var så jämra usla).

Jag förstår att många tror att det handlar om namnstöld men nej, det handlar bara om att Jordan och jag befann oss på samma våglängd och tyckte att Andor var ett bra namn. Apropå det så har jag sett skivablbum som haft samma namn som enskilda låtar som gjorts av andra artister.

Allt kan inte vara unikt, det är en omöjlighet.

Jodå, när spelet väl är klart (regler, spelvärld, illustrationer och korrläsning), så kommer det att läggas upp för nedladdning. Men innan det är 100% klart måste det förstås också speltestas, och då hoppas jag att det finns en del här på forumet som är intresserade av att spela det också.

Det tar tid med såna här jätteprojekt, minsann...

/Skuggvarg
 

Kornella

Warrior
Joined
9 Feb 2000
Messages
271
Location
(Sverige)
Re: Andor?

Jo jag håller med dig, trist att du skall bli anklagad för namnstöld för en sådan här petitess. Så vitt jag vet är Andor ett ungerskt efternamn till och med. Dessutom skall väl Andor förekomma i Tolkiens Arda så jag antar det är Jordan som lånat först, fast troligen har de lånat från samma källa :gremwink:.

Nella
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Re: Andor?

Jag höll på med ett rollspel för x antal år sedan som skulle heta 'Andors ring' så Andor är inte ett helt ovanligt namn, och jag tycker att det är ett väldigt bra namn. :gremsmile:
 
Top