Nekromanti SD´s uttåg ur storkyrkan

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Grisodlar'n said:
Det är inte jag som leder diskussionen i cirklar. Det är ni. Det blir lätt så när man hela tiden kommer med frågor och påståenden som "Vad är svensk kultur?", "Vad är svenskt?", "Vad är svenska normer?", "Vad är vad?", "Det finns ingen svensk kultur", "Allt kommer från utlandet", "Köttbullar kommer från Turkiet!".
Lustigt nog hittar jag väldigt lite av dessa argument i någon av diskussionerna hittills. Du får gärna länka till de inlägg där dessa argument använts Du har alltså väldigt aktivt ignorerat ALLA argument vi kommit med, och sedan hittat på, i sin egna lilla verklighet, att våra argument kan reduceras till "det finns ingen svensk kultur"? Snacka om att inte läsa det som skrivs. Eller kanske läsa, men aktivt ignorera.

Grisodlar'n said:
Ni är förvirrade, utopitroende kärringar.
Det känns ju bra att SD och dess anhängare alltid söker och står för en öppen debatt och aldrig kastar skit på sina meningsmotståndare när argumenten tryter.

Grisodlar'n said:
Ni saknar dessutom ryggrad.
Så att vi står upp för de värderingar vi tror på betyder att vi "saknar ryggrad"? Förklara gärna.

Grisodlar'n said:
Det spelar ingen roll hur mycket ni haussar varandra och tycker att era sk argument är så starka. Det är ändå ni som kommer att vara de stora förlorarna i slutändan, när era multikulturrosa drömmar krossas.
Visa oss då. Visa hur våra argument är svaga, visa hur vi har fel. Övertyga oss.

Ärligt talat, vad vill du med det här inlägget? Om det är menat att övertyga oss om något så är det ruskigt feltänkt. När mötte du senast någon som respekterade dig mer, eller höll med om dina åsikter, för att du skrek åt dem att de var "utopitroende kärringar"? Vilket konstruktivt syfte tycker du att det fyller att använda det språket?

Du underkänner våra argument, men lyckas inte bemöta dem. Vem är förvirrad?
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Mekanurg said:
Grisodlar'n said:
Det som har dryftats i de här trådarna. De innehåller drag av oikofobi. Jag tror att mest bottnar i att ni är så osäkra på er egen kulturidentitet.
Jag småler. Jag har bott i fem länder och lever i ett flernationellt sammanhang sedan länge. Allt detta gör mig trygg i min svenska identitet: framåtblickande, vidsynt, öppen, nyfiken, klassiska svenska ideal med rötter i 1700-talets omformning av landet. Jag vet vem jag är, varifrån jag kommer (den västgötska landsbygden) och jag trivs bra med mitt liv i Stockholm. Vidare är jag stolt över att jag också är en respekterad fullvärdig medlem i en nordindisk rajputklan.

Att slänga ett glåpord som "oikofob" mot mig blir bara fånigt.
Du är lite spydig. Jag antar att du också smålog när jag bidrog till din privatekonomi med surt förvärvad månadspeng och senare studiebidrag under åren 1985-1989? Varför tar du upp ditt utlandsliv? Jag vill inte ha dina multikulturdrömmar.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Ni är förvirrade, utopitroende kärringar. Ni saknar dessutom ryggrad. Det spelar ingen roll hur mycket ni haussar varandra och tycker att era sk argument är så starka. Det är ändå ni som kommer att vara de stora förlorarna i slutändan, när era multikulturrosa drömmar krossas.


---

Nu börjar du allt låta lite kinkig, lilla vän. Inga argument hade du för mig att bemöta, utan bara ett nytt försök att omöjliggöra diskussionen, lite blandat flashback-svammel och några raljerande personangrepp. Boohoo boohoo boohoo...

Tss tss. Det är nog dags för dig att torka tårarna och gå och lägga dig. Kom tillbaka när du är på bättre humör. Bums i säng, utan efterrätt.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,696
Location
Värnhem, Malmö
Nu är det nog.

Grisodlar'n, Rising, ni kör båda med solklara påhopp på personer. Vi ses om en vecka.

Resten av er får säga adjö till tråden, för nu låser jag den.
 
Top