Nekromanti [SciFi!] Bilderna i inlagan..

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
...så här blir huvudbilderna i inlagan. Bilder av den fenomenale Felix Lindahl.

 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Väldigt snyggt! Nu blev jag sugen på riktigt! Vart kan jag läsa mer om spelet? När är det tänkt att släppas? Kommer det crowdfundas?

Väldigt snygga och inspirerande bilder men.. :) det är något fuffens med högerhanden/armen på herrn längst fram till vänster! Skuggningen? (Sjukt imponerad av hur snyggt han fått till vänsterarmen!)
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
534
Location
Mörkmården (småland)
Inkognito;n108709 said:
Väldigt snygga och inspirerande bilder men.. :) det är något fuffens med högerhanden/armen på herrn längst fram till vänster! Skuggningen? (Sjukt imponerad av hur snyggt han fått till vänsterarmen!)
Jobbig vinkel skulle jag tro. Finns några sådana där allt även det som är rätt ser fel ut.

Men ja, skitsnyggt!
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
nyvinter;n108716 said:
Jobbig vinkel skulle jag tro. Finns några sådana där allt även det som är rätt ser fel ut.

Men ja, skitsnyggt!
Ja det är en hemsk vinkel att rita, jag kämpar själv med den varje gång och detta är ju verkligen en typisk "gubbe med gevär-fattning"! Jag hade inte nämnt det om inte allt annat vore så snyggt! Inte bara vänsterarmen utan jag tycker att konstnären har fått till väldigt naturligt och levande kroppsspråk på karaktärerna. Är man så skicklig så hamnar högerarmen under ribban och måste justeras! ;)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,226
Location
Örebro
Riktigt snygga bilder! Felix verkar vara ett riktigt toppenfynd. Har han målat för några andra rollspel tidigare?
 

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,858
Location
Port Kad, The Rim
Det här blir bra, Tomas. Jag gillar FM-symbolen. FM = Förenta Mänskligheten/ United Mankind (UM) på engelska.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,960
Location
Göteborg
Skulle även vilja säga att bilderna var skitsnygga!! Blev lite negativt där...
 

Robert

Warrior
Joined
22 Feb 2014
Messages
246
Ser väldigt bra ut. Killen till vänster vrider sig åt sitt vänster samtidigt som geväret är avbildat rakt från sidan och därför ser hans högerhand väldigt vriden ut. Skulle geväret vara avbildat lite framifrån också skulle handen följa med och se lite mer avslappnad ut.

Men riktigt schysst med det sagt.
 

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,858
Location
Port Kad, The Rim
Minimoni;n108810 said:
Jävlar vad snyggt!

En sak till. Ska det här vara vad "Fantasy!" Var för sin genre eller är det mer strukturerat med en medföljande spelvärld och metaplotter och liknande?
Det medföljer ett spelkosmos med exempelvärldar och handfasta förslag på kampanjteman, däremot inga metaplotter.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Ser bra ut, kul med ytterligare nya illustratörsnamn!
 
Top