Nekromanti Science fiction som det ska va..

Kotten

Veteran
Joined
18 Nov 2001
Messages
62
Location
Hovmantorp(växjö), kronoberg,
Hmm, jag har letat *väldigt passivt* efter ett bra rollspel i den sci fi miljön jag vill ha! Jag hade tänkte mig lite star trek stilen. Alltså åka runt och utforska galaxen.. Osv. Finns det något sånt rollspel?
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,313
Location
Enköping
Du hittar de olika Star Trekrollspelen på www.collectorspoint.se, du hittar ett bra forum och saker till dem på trekrpg.net (sök på google för att hitta nuvarande servern). Där kan du också läsa om Deciphers nya Star Trekrollspel som ska släppas alldeles strax, och det kan du också läsa om på www.decipher.com.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Om jag inte är helt ute och cyklar så köpte Wizards of the coast upp Last unicorn games. Men Paramount som äger Star Trek rättigheterna ville inte att Wizards som redan ger ut Star Wars skulle få get ut Star Trek. Därmed drog man tillbaka licensen.

/Honken - Som kan ha fel.
 

Steeltoe

Veteran
Joined
4 Mar 2002
Messages
48
Location
Lund
Re: traveller kanske....

Traveller är ett trevligt spel, finns i ett antal upplagor från 75 och framåt. Den senaste jag känner till är Steve Jackson games utgåva till Gurps och det finns en från imperium games från 96 men den tror jag är out of print. Sök en runda på nätet och se vad du hittar. Något amerikanskt företag håller dessutom på att ge ut de första modulerna från sjuttiotalet igen.
 
G

Guest

Guest
Tja....Ta dom äldre Star Wars reglerna oh Modifiera efter tycke...Sen är det bara att improvisera.....Man kan juh knappt beskriva en hel galax /images/icons/thinks.gif

Det är mitt förslag.....

Mvh
Lexx - May his Shadow fall upon you
 
Top