Nekromanti sci fi

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Exakt...

"Så har jag börjat skriva på ett nytt projekt som jag kommer skriva klart (förr eller senare)."

Det har jag gjort många gånger, men jag bytte i alla fall innan jag var klar :gremwink: Somliga bara är så. Det måste man lösa på egen hand.
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Din idé låter som en intressant modul till exempelvis Neotech. Är det inte lättare att skriva till ett färdigt spel än att göra ett helt eget? Vill du ha bra stridsregler och massor av info om vapen så finns det i överflöd till N2.
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Gillar idén, till en viss gräns (försökte faktiskt göra nåt liknande förut), men jag har ett litet förslag.

år 2037 (eller vad det nu va), har hela världen blivit en polistat, inte sant? Detta måste ju göra poliserna grovt överlägsna vad gäller utrustning och media och sånt. Lite åt "1984" hållet, eller hur?

Varför kan man inte spika att polisorganet bara gör vad som är bäst för den själv, sådeles egoistiskt och kanske "ond" i många avseenden. Varför kan då inte rollpersonerna vara icke-poliser? Då kan man ha haft många olika yrken, bakggrundshistorier och dylikt. Man kan säkert bli klassad som kriminell eller "överflödig" av olika anledningar, eller så kan man kanske försöka förhindra onda handlingar utförda av polisstaten eller någon annan. I den så kallade "tredje världen" finns säkert många olika grupper, vissa "godare" än andra, terrorister, flyktingar osv.

Jag tycker i kort att man inte ska spela MED poliserna, snarare EMOT dem. Lite "David och Goliath" kanske...

E inte de en bra idé?

/Mask
"Wanting people to listen, you just can't tap them on the shoulder anymore. You have to hit them in the head with a sledgehammer, and then you'll know you have their strict attentlion" -Se7en
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Då skulle mitt namnförslag passa ännu bättre =) NT

/[color:448800]Han</font color=448800> som antar att det är som i Östersjön. Valfritt
 
Top