Sci-Fi Assets

Moberg

Veteran
Joined
31 Jul 2014
Messages
107
Tjo! Jag söker assets som man kan använda på Sci-Fi kartor, lite halvrealistiska sådär. Men det är tamigsjutton halvt omöjligt att hitta rimliga assets till just Sci-Fi. Någon som vet om något bra ställe där man kan hitta sånt? Gör inget om det kostar lite att gå med i någon Patreon eller så.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,065
Alltså… det finns inget sådant som ”generisk SF” (till skillnad från generisk fantasy, som finns).

Och pratar vi om galax, stjärnsystem, planet, kontinent, stad, byggnad?
 

Moberg

Veteran
Joined
31 Jul 2014
Messages
107
Alltså… det finns inget sådant som ”generisk SF” (till skillnad från generisk fantasy, som finns).

Och pratar vi om galax, stjärnsystem, planet, kontinent, stad, byggnad?
Ok, lite tydlighet hade väl kanske varit på sin plats.

Det är alltså de mindre detaljerna jag är ute efter, inredning till stridskartor på rymdbaser som exempelvis: datorstationer, labbutrustning, bord och stolar, rejäla dörrar, texturer till golv och väggar, generatorer, kranar samt lådor och förvaring etc.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,923
Location
Ludvika
Du kan pröva att googla efter "sci fi pixel assets". Finns mycket snyggt som poppar upp då, tycker jag i alla fall. Verkar finnas massor av gratisresurser för folk som vill knåpa egna spel som säkert går att använda till battlemaps.
 

Moberg

Veteran
Joined
31 Jul 2014
Messages
107
Har googla mig runt en massa men hittar inget som känns rätt. Är inte den pixliga stilen jag är ute efter, utan en mer realistisk känsla. Ungefär som den man kan hitta på Heroic Maps sci-fi kartor. Kanske är inte detta helt enkelt inte något man lätt kan hitta eller köpa?
 
Top