Nekromanti Schyssta PS3-spel?

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tjo!

Har köpt ett beggat PS3, helt enkelt för att jag fick det så billigt ...

Nå, vilka är dina PS3 Topp 3 a la spelrekommendationer till mig?
Motivera gärna!

Förövrigt söker jag PS3-tips vad gäller skräck (gärna 1-2 spelare), FPS och zombie survival.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,880
Location
Nordnordost
LEGO Starwars är trevligt. Det finns till massor med plattformar. Det är drop-in-drop-out på den andra spelaren, så man kan komma och gå lite som man vill. Det finns fler spel i samma serie, Harry Potter, Indiana Jones, Batman, Sagan om Ringen, det går att välja en franchise man tycker är cool. Själv fastnade jag för Starwars. Det är roligare än det ser ut. :)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,880
Location
Nordnordost
Jag spelade mycket Killzone 2 och Killzone 3. (Killzone 1 är till PS2, men uppföljarna är fristående.)
Det är FPS spel om ett krig i en dystopisk framtid. Online-spel var väldigt populärt på båda spelen förr, men jag vet inte om de fortfarande har en aktiv community. Dock värda begagnatpriset för single-player delen.

De har split-screen så två personer kan spela tillsammans på en skärm.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,531
Location
Rissne
Jag har inte spelat så mycket på PS3, men jag uppskattar att det finns HD-samlingar av spel jag gillar - Metal Gear-samlingen till exempel, Final Fantasy X/X-2 och den med Ico och Shadow of the Colossus. Silent Hill-remaken har jag hört dåliga saker om dock, så den kanske man kan skippa.
 

Wasabi

Veteran
Joined
22 Oct 2016
Messages
80
Mitt absoluta favoritspel Catherine är till ps3, finns nu på deras store för 45kr. Passa på att fynda :)
Andra bra spel är Last of us, Fatal Frame
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,018
Location
Sthlm
Demon's Souls och Dark Souls 1 är måsten om du inte kört dem till nått annat system. Dark Souls är det klart bättre av de två enligt mig, men Demon's är där Souls-serien tar sin början.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
wilper;n206599 said:
LEGO Starwars är trevligt. Det finns till massor med plattformar. Det är drop-in-drop-out på den andra spelaren, så man kan komma och gå lite som man vill. Det finns fler spel i samma serie, Harry Potter, Indiana Jones, Batman, Sagan om Ringen, det går att välja en franchise man tycker är cool. Själv fastnade jag för Starwars. Det är roligare än det ser ut. :)
Jo tack, fast jag är tyvärr av en helt annan åsikt. ;-) Tycker Lego-spelen är tämligen trista. Kan la stå ut med Jones och LotR en stund, men. Sonen älskar dem dock och har alla dem du räknat på, plus några fler, till sitt 360.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,531
Location
Rissne
solvebring;n206888 said:
Tycker Lego-spelen är tämligen trista.
De har dock en egenskap som är helt sjukt lockande och som alldeles för få spel har: kampanj-coop...
 
Top