Nekromanti Schamanism och odödlighet

Taskkarr

Veteran
Joined
3 Jun 2003
Messages
22
Location
Stockholm
Re: Jag vill inte käfta...

Helt riktigt. Hm, hade missat det. Regeln och exemplet motsäger sig varandra lite tycker jag. Enligt exemplet får alla som dör -ob1t6 i Qadosh. För de flesta dödliga borde det inte spela någon roll eftersom de dör och inte kan kontrollera sig på andeplanet men för schamanister så...
 

hariman

Veteran
Joined
22 May 2003
Messages
16
Varfor ar de kobold? De faller inte inom nagon av mina generaliserande koboldkategorier.

Och angande den formagan som de har (om man som SL accepterar det) sa ar den som sagt tabu for schamaner, vilket inte bara innebar att man riskerar upptackt och bestraffning av andra schamaner, utan aven att det ar daligt rollspelande om en hyfsat moralisk schaman anvander sig av detta.

Jag tycker formagan ar cool, men en spelare som ar schaman maste saklart kanna till tabuet och ha en allman kansla for hur garna naturfolk normalt sett bryter tabun (dvs jatteogarna). Har dock inte haft nagon spelare som varit Eon-schaman.

Hariman
 
Joined
24 Mar 2002
Messages
330
Varfor ar de kobold? De faller inte inom nagon av mina generaliserande koboldkategorier

Kanske lite mer power-gaming än kobold men vi gillar dom ändå inte i min spelgrupp.

Glad Midsommar
 
Top