Även om det tas upp till process i USA behöver de använda sig av EU-regleringen för att öht kunna vinna gehör. Om de tar upp det till process och använder sig av inhemska regler tar de ju inte hänsyn till produktens ursprungsområde, vilket i sin tur kan innebära att processen leder till att ingenting kan verkställas gällande domen utanför USA. Dessutom skulle det innebära att svaranden antagligen skulle utebli från tvisten och målet skulle läggas ner om inte käranden kan tänka sig att besörja rättegångskostnaden.
Dom kanske gör på det sätt Microsoft knäckte Lindows i Europa (och fick dom byta namn till Linspire, trots att Lindows redan vunnit i amerikansk domstol)... Man hotade helt enkelt ÅTERFÖRSÄLJARNA med stämning om de inte drog in produkten... och även om Microsoft kanske inte hade lagen helt på sin sida - och kanske skulle förlorat sina rättsfall - så hade de råd att processa, och de små ÅF (linux-entusiaster mestadels) hade de inte. WotC skulle kunna göra detsamma ("slutar ni inte sälja de där spelen som använder vår logga slutar vi leverera till er").
Sen är det där med loggor och varumärken knepigt... när jag var med och jobbade med SJ på en reklambyrå blev vi fällda i marknadsdomstolen bara för att vi hade en gammal Rolls Royce i BILD, utan tillstånd! Inte ens loggan! Vi fick byta ut bilen till en gammal Packard. MD ansåg att det räclkte att man såg grillen på bilen (på avstånd) för att det skulle anses som intrång. 200.000:- i vite.