Nekromanti scenario...

goRby

Veteran
Joined
8 Nov 2000
Messages
29
Location
Tranås
nån som har något nyskapande intressant scenario liggandes..? ska spelleda i helgen men har inte tid att förebereda något vettigt... nogo har ju knappt några vettiga.. man kanske skulle lira "en väska kommer lastad" annars.. men har ni något intressant över (som inte är skjuta/röj stuket) så bifoga gärna det..
 

Jag

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
41
Location
Västerås
ta ett gamalt DoD äventyr och gör om till Neotech. Det hela får en extra sked socker om äventyret är fullt av intriger...
/Nicke
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
- Ont företag bygger elaks AI som tar över bolaget och försöker sedan ta över världen, endast RP kan stoppa dem.

- RP blir hyrda av miljöorganisation för att stoppa avfallsdumpningar. RP får slåss mot bolaget som dumpar samt korrupta politiker. RP behöver kanske inte bara skjuta utan kan försöka få media på sin sida.

- RP äger/sköter säkerheten på en nattklubb. Elaka maffa/Yakusa försöker pressa pengar.
Alternativt: nattklubbens sångstjärna försvinner, man tror hon kidnappats men hon är ute på knarkrunda och RP måste övertala hennes fanclub/knarkarpolare att släppa iväg henne. Med eller utan våld
 

Ronnie

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
96
Location
Helsingborg
Spelade "En väska kommer lastad" med gott resultat när jag inte hade nåt färdigt äventyr själv.
Har för mig det slutade med att alla dog brutalt /images/icons/wink.gif
 

goRby

Veteran
Joined
8 Nov 2000
Messages
29
Location
Tranås
ond bråd död...

om jag inte minns fel så har äventyret MYCKET stor potential till att sluta så... inget fel med det iof... /images/icons/tonguea.gif
 

Tippis

Warrior
Joined
17 Oct 2001
Messages
356
Location
Uppsala (ina da Flogsta Ghetto)
Om inte annat kan du ju alltid sno scenarion från Cyberpunk eller Shadowrun...

Cyberpunk är dårenkelt att konvertera till N2, och även om du inte har (eller kan) reglerna, är det ganska lätt att hitta på egna värden på NPCerna.

Skuggspring kan vara lite lurigare, i och med att det oundvikligen är med en massa alver å magi å spirits osv osv osv... Men va' 17, det kan man ju kasta in i N2 också, och förvåna brallorna av spelarna /images/icons/grin.gif
 
Top