Scenario/kampanj med det mest minnesvärda slutet?

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Jag tycker att

Carcosa-slutet är bra men lite vagt, mina spelare förstod nog inte riktigt vad som hände. Det är lätt att dra felaktiga slutsatser och som SL kan man inte riktigt upplysa dem, fast det kanske funkar bättre om man bestämmer att det är slutet. Men jag gillar också flykten på slutet.

Slut-slutet framstod däremot som en ordentlig klimax där alla vedermödor som tagit dem dit fick en upplösning på ett väldigt dramatiskt och otäckt vis. Ja den sista biten från Milano är ganska linjär men den har effekt senare i spelet. Den urholkar RPnas styrka och uthållighet och till sist står de där desperata framför Kungen, utan att vara säkra på vad de ska ta sig för. Det ihop med de olika valen som kan göras i mötet vid Kungen skapade faktiskt en starkare psykologisk skräckkänsla än jag trodde det skulle göra. Som jag skrev ovan tror jag det är väldigt bra design, där Kungen pressar dem att välja men där det stegvisa och upprepade förfarandet gör att RPna kan försöka lära om, samtidigt som varje misslyckat försök till lösning i princip dödar en RP.
 
Top