Konvent Save the Date! MunkCon II, söndag 10 mars

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Jag kommer hänga på bokningslåset. Tror 75 plåtar ryker på någon dag efter förra gångens succé.

Kanske lyckas jag denna gång spelleda ngt?:sneaky:

Kommer baren i källlaren hinna öppna tillls dess, eller är den fortfarande WIP?
Tror intendet är någon bar där nere...eller manskao nog för att bemanna en sådan heller...men man vet aldrig
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Nyckeln brukar vara att planera för en bråkdel av tiden. 4-timmarspass? Planera för något du tror tar 1,5 timmar. I värsta fall är ni klara tidigt och kan snacka strunt.
Så… Ett äventyr som består i att rollpersonerna genomsöker typ 1.5 plats efter ledtrådar? Fair enough, det kan man säkert bygga ett mysterium på…
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Så… Ett äventyr som består i att rollpersonerna genomsöker typ 1.5 plats efter ledtrådar? Fair enough, det kan man säkert bygga ett mysterium på…
Ledtrådarna får göras lite mer uppenbara eller hopbuntade, så kanske man hinner med några till på samma tid.

Men, har man stenkoll på sin tidsåtgång oavsett spelgrupp, då kan man så klart planera att utnyttja varenda minut av spelpasset.
 

Republiken

"Ni vill höra om undergången?"
Joined
22 Oct 2023
Messages
25
Hoppas verkligen att jag lyckas komma med på detta igen. Var verkligen supertrevligt förra gången :)
 

Lyran

Veteran
Joined
3 Jan 2024
Messages
9
Nyfiken; vart sker anmälan? Här eller på annan sajt? Och om det finns luckor (m.a.o. bord) att fylla med SL+spel är det här det görs, direkt till någon kontaktperson eller i anmälan? Spelar gärna, men intresse finns ju alltid att SLa.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Nyfiken; vart sker anmälan? Här eller på annan sajt? Och om det finns luckor (m.a.o. bord) att fylla med GM+spel är det här det görs, direkt till någon kontaktperson eller i anmälan?
Anmälan sker här eller i Facebook-gruppen Rollspel Stockholm.

På måndag kl. 8 lägger jag upp en post med länk till ett anmälningsformulär.

I formuläret finns en ruta att kryssa i om man vill spelleda något.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Går det att boka åt två vänner också, eller behöver de boka själva?
Det går att boka åt andra. Men formuläret funkar bara med en person i taget, så du får fylla i det flera gånger.
 

Cernunnos

Veteran
Joined
18 Apr 2017
Messages
70
Location
STHLM & Andra Världar
Vårt första lilla konvent på Munkbron bryggeri och ölhall i Gamla stan i Stockholm (som gick av stapeln i november förra året) blev både välbesökt och omtyckt. Även om där förstås fans några skrynklor att släta ut till nästa gång.

Och denna nästa gång infaller söndag 10 mars.

Skriv upp det i kalendern och håll utkik måndag 12 februari när vi släpper på anmälningarna.

Det blir samma sorts arrangemang som förra gången, dvs. den som vill spelleda något får hjärtans gärna göra det.

Tänk bara på att hålla speltiden kring fyra timmar. Normal konventslängd alltså.

Obs! Ingen föranmälan till spelpassen, utan anmälan sker på plats som sist.
Kommer en kunna anmäla sig här, eller måste en ha ansiktsboken (fjant ... Menar Facebook)
 

Republiken

"Ni vill höra om undergången?"
Joined
22 Oct 2023
Messages
25
Nu är jag anmäld via länken i eventet på Facebook. Men fortfarande ingen länk till formuläret här?
 
Top