Konvent Save the Date! MunkCon II, söndag 10 mars

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Vårt första lilla konvent på Munkbron bryggeri och ölhall i Gamla stan i Stockholm (som gick av stapeln i november förra året) blev både välbesökt och omtyckt. Även om där förstås fans några skrynklor att släta ut till nästa gång.

Och denna nästa gång infaller söndag 10 mars.

Skriv upp det i kalendern och håll utkik måndag 12 februari när vi släpper på anmälningarna.

Det blir samma sorts arrangemang som förra gången, dvs. den som vill spelleda något får hjärtans gärna göra det.

Tänk bara på att hålla speltiden kring fyra timmar. Normal konventslängd alltså.

Obs! Ingen föranmälan till spelpassen, utan anmälan sker på plats som sist.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Japp.. Nu kör vi igen..... fast det vette fan om jag vågar spelleda ngt.... jag SUUUUUUGER på att hålla det konventskort :p
Nyckeln brukar vara att planera för en bråkdel av tiden. 4-timmarspass? Planera för något du tror tar 1,5 timmar. I värsta fall är ni klara tidigt och kan snacka strunt.
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Nyckeln brukar vara att planera för en bråkdel av tiden. 4-timmarspass? Planera för något du tror tar 1,5 timmar. I värsta fall är ni klara tidigt och kan snacka strunt.
Här... Mitt scenrio är ... "lämna hemmet och gör er klara för världen" ;)
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
797
Fan vad kul!

@Dante på Munkcon 1 pratade du lite om att du borde gjort en t-shirt, men att det borde gå att lösa i efterhand och sälja till de som var där. Är det fortfarande på tapeten? (Fattar såklart om det inte blev av för att det var jobbigt eller tråkigt)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
@Dante på Munkcon 1 pratade du lite om att du borde gjort en t-shirt, men att det borde gå att lösa i efterhand och sälja till de som var där. Är det fortfarande på tapeten? (Fattar såklart om det inte blev av för att det var jobbigt eller tråkigt)
Det blev inte av pga. glömsk. Men det betyder inte att det inte fortfarande kan hända.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,618
Location
Uppsala
Hoppas på att få spelleda mer Bargains & Bloodshed om jag hinner knipa en biljett! Men risken är alltid stor att jag babblar bort tiden istället. :)
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Hoppas på att få spelleda mer Bargains & Bloodshed om jag hinner knipa en biljett! Men risken är alltid stor att jag babblar bort tiden istället. :)
Platserna lär gå åt ;)

Vi behåller samma besökargräns (75) , men flyttar 2 av spelborden från undervåningen till övervåningen. För att få bättre akustik i de stora källarvalven (ett bord mindre i varje sådant rum)... allt för att det ska bli så bra som möjligt. Vi har tagit all feedback i beaktande och implementerar åtgärder där vi kan och det behövs :)
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,926
Jag har väldigt mycket planerat just i mars månad, men ska försöka klämma in detta också!
 

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
365
Location
Stockholm
Jag kommer hänga på bokningslåset. Tror 75 plåtar ryker på någon dag efter förra gångens succé.

Kanske lyckas jag denna gång spelleda ngt?:sneaky:

Kommer baren i källlaren hinna öppna tillls dess, eller är den fortfarande WIP?
 
Last edited:
Top