Nekromanti Sannolikhet för ObT6 löst!! Bifogad testfil

Roger

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
16
Location
Uppsala
Hej igen

Nu har jag äntligen fått ut en formel på hur man räknar ut sannolikheten för att lyckas och att slå perfekt på ett färdighetsslag. Formeln kommer att finnas på min EON sida inom kort för den som är intresserad. Skickar med den nu ifall det är någon som inte kan vänta. Där kommer det också att finnas möjligheten att skriva in godtyckliga kombinationer av antal tärningar och skicklighetsvärden för att se hur stor chansen blir. Om ca 2 veckor bör jag fått fram en formel för fummel.

http://w1.182.telia.com/~u18206728/EON/eon.html Bifogar filen för allmännt beskådande

mvh Roger


<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Roger on 2000-05-31 19:08.</EM></FONT></P>
 

jbergman

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
150
Location
Stockholm
Insnöad på diverse dumheter som jag är tycker jag faktiskt att det här är ganska intressant. Dessvärre kan jag inte påstå att jag förstår särskilt mycket av beräkningarna. Lite mer förklaringar på beräkningsformuläret skulle inte sitta fel.

/Jakob - så går det när man hoppar av teknis innan matstat-kursen.
 

Mattias

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
107
Location
Stockholm
Mycket intressant! (Jisses vicken nörd man är...)

Jag försökte förstå mig på de bakomliggande formlerna och funktionerna. Men det blev lite rörigt (delvis beroende på att jag inte riktigt hänger med i kodningen) så det vore intressant att se beräkningarna i "mattetext" eller varför inte ett flödesschema.


Mvh

- Mattias
 

Roger

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
16
Location
Uppsala
Re: Sannolikhet, länk till teorifil

Hej Mattias

Filen med formlerna på är pdf/ps och är lite för stora för att bioga så du får hämta dom själv via min hemsida (jag hade inte din emialadress). Adress är: http://w1.182.telia.com/~u18206728/EON/eon.html. Klicka på länkarna till pdf/ps.

Nyare version kommer snart. Tyvärr innehåller inte den nuvarande filen formeln för perfekt.Så sent som igår löste jag fummel. Det innebär att jag äntligen har en komplett formel för att beskriva ObT6 helt. Kommer även den upp på min hemsida snart.

Lycka till med förståelsen.

\R
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Klart kul gerj du har gjort !!!
Det är ju alltid skoj att veta hur stor chansen är att slå ett bra slag !/images/icons/smile.gif

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelade som F** !</font color=purple>
[color:red]// Johan K</font color=red>
 
Top