Tankar jag har haft efter att ha sett tre avsnitt:
* Det är okej, men på något sätt lyckas det vara både för långsamt och för snabbt samtidigt. Många enskilda scener känns för långsamma, medan hela storyn känns för snabb. Till exempel får vi inte se Oden rekrytera Loke, och vi missar Lucifer och Dröms resa genom helvetet och samtalen med demoner och döda själar som vägrar åka därifrån. Men det hänger nog samman lite med:
* Jävlar vad det här borde ha varit animerat istället för live action! Det syns mycket tydligare i den här säsongen än i den första, eftersom den första till större del utspelade sig på jorden med människor som huvudpersoner. Här kan man notera att de skippade den egyptiska delegationen (eftersom det kostar mer pengar att fixa en gud med katthuvud än en med skägg och en hammare), och att Azazel ser ut som om han kommer direkt från ett avsnitt av Buffy, the Vampire Slayer. Och när Nuala visar sin sanna form ser hon fortfarande ut som en snygg tjej, och inte som ett litet troll, som hon gör i serien.
* Och jag känner att när jag tittar på tv-serien och tycker att det är bra beror det mer på mina minnen av att läsa serien än på det jag ser på skärmen.