Nekromanti Samus Aran är tillbaks!

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jag har precis spelat lite Super Metroid på ZSnes och när jag avslutade så önskade jag att Metorid skulle komma som ett FPS-lir med modern grafik, jag gjorde en snabb sökning och fick reda på att det var under utveckling. Vill bara dela med mig av vetskapen av detta, dock MÅSTE man köpa en Game Cube nu /images/icons/smile.gif

Metroid Prime

/Seinet Wintermute - Och säg nu inte att detta inte är SF!!!
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
"Och säg nu inte att detta inte är SF!!! "

Det kanske det är (jag har absolut ingen aning om vad Super Metroid är), men det har mig veterligen inte ett skvatt att göra med rollspel...
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Aldrig besegrat ModerHjärnan när man sitter med svettiga händer och hoppar runt för att undvika hennes elakheter?
Näe, inte direkt rollspel, men det beror väl på??
Man tar ju dock en annan persons kläder och får en himla massa spelupplevelser, även om det är xtremt mycket "dungeonbashing"...
Kul var det dock
Ööö...
Har jag för mig
Var några år sen nu ...
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
men det tillhör SF kulturen...
isådana fall så skulle väl de diskusioner som varit upp om vilket bästa SF spel är till datorn få plats här?
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Ack! Varför skulle man få för sig att göra ett FPS av ett så utomordentligt plattformsspel? Framför allt som ju plattformsspel är roligare än FPS. Dessutom har jag svårt att tänka mig att Samus' akrobatiska talanger kommer till sin rätt i ett FPS.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jag tror nog det kommer bli ett riktigt bra spel. Sedan kan man ju kolla på t.ex. Mario 64, där dom gör ett halvkasst plattformsspel med en stel römokare till en smidig 3D-figur som kan hoppa på femtioelva olika sätt.

Att döma av filmen som Nintendo har slängt upp på sidan så tror jag det kommer bli riktigt bra, helt klart att man måste införskaffa sig en Game Cube enbart för detta endamål (att spela Metroid Prime).

/Seinet Wintermute - Det blir i alla fall jävligt mycket större spel med en dimension till!
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Nej, rollspel är det inte, tycker inte jag i alla fall. Men det är en såpass bra spelserie att det är värt att kallas för kultur enligt mig.

Fast spelen har ju i alla fall haft en hyfsat bra plot (i alla fall Metroid II (gameboy) och Super Metroid (Super NES)).

/Seinet Wintermute - Sitter och njuter till de underbara tonererna av Nightwish i allmänhet och Tarja i synnerhet!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"helt klart att man måste införskaffa sig en Game Cube enbart för detta endamål (att spela Metroid Prime)."

Skaffar jag en Gamecube så beror det på Star Wars Rogue Squadron 2: Rogue Leader, även om Metroid Prime är en bidragande orsak.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Ok, då kanske man skall ta sig en titt på det med... det känns ju relativt onödigt att ha en spelkonsol för enbart ett spel /images/icons/smile.gif.

/Seinet Wintermute - Skall nog sova lite till och ladda upp lite mentalt inför dagens tenta
 
Top