Nekromanti Samurajer

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Någon som vet någon bra internet sida man kan hitta info om Samurajer? (inte på Japanska, Engelska eller Svenska ska den va på)

"Soylent Green is people!"
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Önskar jag kunde hjälpa till...

Själv har jag hämtat allt jag vet ifrån böcker, så jag kan inga bra sidor om detta. Om det bara är något speciellt du vill veta, kan jag nog hjälpa dig. Jag skulle gärna vilja veta några sådana sidor också, även om jag vid det här laget läst om det mesta inom Japansk historia.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: Önskar jag kunde hjälpa till...

Förresten, du kan ju kolla på den här. Visserligen är det en uppsats jag skrev i nian, och den går tråkigt nog bara fram till 1400-talet, men det är ju iallafall något. Du behöver ju inte läsa diskussionsdelen...

Nu vet jag ju inte exakt vad du letar efter, men du kan ju iallafall kika på den. Inga kommentarer, tack.



In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
hmmm.. ok. Nu ska vi se. Ska leta lite, tyvärr har jag den mesta faktan i bokform (Sengoku rollspelet är en utmärkt källa förövrigt). Mina länkar försvann från datorn sen min förödande krasch i datorn för ca 2 månader sen. Skicka mail till mig på joakim@soulistic.com med alla dina frågor och dylikt så svarar jag personligen på dem jag inte kan hitta ngn länk till.

Får man fråga vad informationen behövs till?

mvh
/joakim kalcidis
 
Top