Nekromanti Samurai rustningar

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,316
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Hallå.

Jo jag har några funderingar. Jag skall med min spelgrupp köra en L5R kampanj. Jag har dock tänkt mig att använda stora delar av Eons regelsystem. En fråga som är ganska viktig är hur man skall hantera en sådan Stridsrustning som Samuraierna använde. Skall man hantera den som någon form av lamellpansar? Eller är det någon som har några andra tankar på hur man skulle kunna göra?

Någon annan som kört en kampanj i ett japaninfluerat område med Eonregler som vill ge några tipps?

Tzimisce
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Någon annan som kört en kampanj i ett japaninfluerat område med Eonregler som vill ge några tipps?"

Rustningarna i Skymningshem är direkt stulna från Japan. Plocka ner Eon-reglerna så hittar du lämpliga rustningsvärden där.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Kundsupport

  • Stäng av nerladdningsacceleratorer som GoZilla eller GetRight. De brukar kunna kuka upp saker.
  • Använd en annan webbläsare, exempelvis Mozilla eller Opera, som hittills aldrig klagat på en nerladdning.
  • Skriv ett brev till Microsoft och kräv att de fixar så att deras puckade webbläsare kan ladda ner saker från deras puckade webbserver utan att förvanska data.
 

Gorion

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
152
Location
Östersund
Re: Kundsupport

Det löste sig, tackar.

En fråga dock, många av dom "asiatiska" rustningarna skyddar lite skumt (kod mässigt) samt att dom skyddar dubbelt på många ställen. Ska det vara så?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Kundsupport

"En fråga dock, många av dom "asiatiska" rustningarna skyddar lite skumt (kod mässigt) samt att dom skyddar dubbelt på många ställen. Ska det vara så?"

Överlappning är bra för hälsan.
 

Gorion

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
152
Location
Östersund
Re: Kundsupport

Jo självklart men ta tex haidate och sune-ate. Dom överlappar varandra på vänster knä men inte höger knä...lite skumt imo.
 
Top