Nekromanti Samsung LED-TV 5005 eller 5505 eller?

Carl Ö

Warrior
Joined
31 Jan 2003
Messages
231
Location
Västerås
Hej!

Jag är i färd med att kasta ut min gamla trotjänare, en tjugotums tjock-TV (inbyggd VHS!) som vägrar gå sönder.

Tänker ta steget in i det nya årtusendet och skaffa mig en Samsung LED-TV. Prislapp: under 6000 kr. Ingen värsting alltså. Men ett stort steg för mig :gremsmile:

Så nu undrar jag helt stilla om det är någon av er som har några erfarenheter eller tips att dela med er av...

/C
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,788
Om du inte bryr dig så mycket eller har speciella krav (vilket du statistiskt sett inte har), så kommer du bli nöjd nästan vad du än köper. Ta den nyaste samsung du kan få för 6K och var lugn. Om du bryr dig och nojjar, så läs några tester i en tidning typ "Hemmabio" eller "Ljud & Bild".
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Samsung brukar vara stabila. Båda ser bra ut om det är en TV du letar efter och inte den senaste 3D-underhållningen. Själv ser jag inte varför man skulle vilja gå för något mer spexigt.

Vilken du väljer beror helt på hur nära skärmen du planerar att sitta. Upplösningen på de båda är lika stor så du kommer inte få bättre bildkvalitet även om du väljer den dyrare, men du kommer att sprida ut bilden över en större yta. Om soffan står två meter från skärmen skulle nog den billigare modellen vara bättre. Om du har ett helt vardagsrum emellan skulle troligtvis den större skärmen uppskattas mer.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,536
Location
Helsingborg
Carl Ö said:
Så nu undrar jag helt stilla om det är någon av er som har några erfarenheter eller tips att dela med er av...
Köp aldrig Samsung. Deras användargränssnitt, oavsett produkt, är omständliga. Det kom ständigt perioder när jag suttit och knappat där jag frågat mig "Hur tänkte de här egentligen? Hur kan man göra sådana här korkade lösningar?".

/Hans erfarenhet av Samsung-telefon och -TV tills han slutade använda dem för två år sedan
 
Top