Nekromanti Samspel kör en till spelhelg i Göteborg

Morequalin

Veteran
Joined
22 Nov 2011
Messages
22
Location
Göteborg
För alla som gillar brädspel och rollspel i och runt Göteborg borde kika på detta:
www.samspel.net

Dom kör ett litet konvent i slutet av september.

En helhelg med spel och umgänge låter ju inte fel?
 

Wingnut

Veteran
Joined
15 Nov 2008
Messages
12
Location
City of Glenns
Kul initiativ!
Undrar lite om rollspelsdelen, stog inte så mycket om vad som ska spelas på hemsidan. Jag är väldigt intresserad utav att få provspela Pathfinder.
 

Soldarc

Veteran
Joined
2 Aug 2012
Messages
2
Jag köpte Pathfinder och lite tillhör för några månader sedan... har också letat efter tillfälle/folk att spela med/spelleda för..
 

Morequalin

Veteran
Joined
22 Nov 2011
Messages
22
Location
Göteborg
För att svara på era frågor, så i nuläget är rollspelen som kommer att köras:
Western, Eon och kanske Call of Cthulhu.

Allt beror på tid, deltagare och intresse. Lokalen är så stor att vi kan köra flera mindre rum med rollspel.

Så om Soldarc vill köra ett Pathfinderäventyr så kan det absolut lösas om du tror att du kommer att få spelare :gremlaugh:
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Om jag har tid att komma (vilket jag hoppas) så tar jag förmodligen med mig en dungeon och lite rollpersoner/formulär.
 

Scullicon

Veteran
Joined
27 Mar 2011
Messages
44
Location
Göteborg
Låter absolut intressant, skall hålla koll på detta arrangemang.
Med rollspel som prioritet 1.
Vilket spel de än blir.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag kommer att vara där och arrangera någon av dagarna i alla fall. Antagligen blir det att jag tar med alla äventyr jag tidigare arrangerat på andra konvent och låter anmälda spelare välja ur en så kallad rollspelsbuffé.
 

Morequalin

Veteran
Joined
22 Nov 2011
Messages
22
Location
Göteborg
Datumet är ändrat till första helgen i Oktober (5e till 7e)
Kolla in på samspel.net eller facebook.com/samspel.net för info och föranmälan.

Mer info om rollspelen är på väg upp. Men om någon är sugen på att köra ett äventyr så släng iväg ett mail så årdnar vi något :gremlaugh:
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
953
Location
Uppsala
Jupp i morgon blir det en härlig biltur, har skrivit ut en version av Dinoblast men VEUS visas nog tyvär bara som pdf.
 
Top