Samlingstråd: Konvent och evenemang och status i samband med coronaviruset

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,236
I och med regeringsbeslutet att ställa in evenemang med mer än 500 personer påverkas en stor del konvent och svenska arrangemang. Istället för att vi ska få massor med trådar och spekulering innan några direkta beslut tas tänker jag här passa på att göra en samlingstråd över olika evenemang och med eventuell information.

Jag försöker att uppdatera den kontinuerligt efter vad som sker. Har ni något att tillägga, säg till så skriver jag det.

Fantastika (20 - 22 mars): Inställt. Skjuts på till hösten.

MysKon Vår (27 - 29 mars): Inställt

SciFi World Malmö (28 - 29 mars): Inställt. Skjuts på till ett senare datum.

Solmukohta 2020 (2 - 5 april): Inställt. Eventuellt sker vissa aktiviteter online.

Fastaval (8 - 13 april): Inställt

GothCon (10 - 12 april): Inställt

Kulturnatt Stockholm (18 april): Inställt

Stockholm Tabletop Game Expo (25 - 26 april): Inställt. Kommer att hålla en del mindre träffar under året.

Comic Con Göteborg 9 - 10 maj: Inställt. Skjuts på till ett senare datum.

LinCon (21 - 24 maj): Inställt

Nordsken (21 - 24 maj): Inställt

Kodachicon (21 - 24 maj): Inställt

NärCon Sommar (23 - 26 juli): Inställt

Flera andra mindre evenemang ställs in, till exempel en stor mängd signeringar och liknande i olika butiker. Dessutom har många större internationella evenemang ställts in eller flyttats, som Chaosium Con, CarcosaCon och E3.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
gabrielledebourg;n344512 said:
Har precis fått nyheten att Solmukohta (Knutpunkt) är inställt.
KP-pesten brukar ju vara rätt så jävla nasty så frågan är om corona hade gjort någon större skillnad i den cocktailen av multinationella bakterier och virus som sprids under en tredagars hångelfest :) Förståeligt dock, tur att de gjort plusposter i budgeten tidigare år, hoppas att de kan avboka location!
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,236
Stockholm Table Top Game Expo är nu inställt.

De kommer dock att hålla en del mindre träffar under året, så som turneringar och liknande.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
.113;n344529 said:
Jag gillar så klart att du gjort tråden, inte att allting sakta stängs ner ;)
Jag gillar att saker stängs ner men ogillar att det behövs :)
 

Puckohue

Warrior
Joined
9 Feb 2016
Messages
208
Location
Malmö
Här är en sådan sammanställning som jag efterlyste i en annan tråd. Alltså inte över vad som ställs in, utan en översikt över kommande konvent och arrangemang. Det hade varit fantastiskt för mig och andra "vid sidan om" om någon orkade sköta en sådan lista även när arrangemangen inte längre ställs in.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Wexio spelkonvent postade idag att de ställer in också.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
Även Borås spelkonvent som skulle varit 30/10-1/11 i år blir inställt enligt vad de skrev i en facebook-grupp.
 
Top