Nekromanti Samhällskritik av högsta graden

Glomer

Veteran
Joined
20 Jan 2003
Messages
170
Location
kristianstad skåne
"A whole generation of kids blowing out their fucking brains to this, Kurt Cobain music"

Så här sjunger eminem i en av sina låtar, det kallar jag för Samhällskritik av högsta graden... Kan man inte stämma eminem för detta? och allt annat skit han har gjort!?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,982
Location
Linköping
"A whole generation of kids blowing out their fucking brains to this, Kurt Cobain music"

Så här sjunger eminem i en av sina låtar, det kallar jag för Samhällskritik av högsta graden... Kan man inte stämma eminem för detta? och allt annat skit han har gjort!?



Stämma honom kan du ju alltid, fast det vete fan om du kommer att lyckas. Sen ber man ju om skit om man lyssnar på rap-musik... :gremcrazy:

Själv tänker jag inte klaga förrän han ger sig på rollspelare. :gremlaugh:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
tre frågor.

För det första:
Vad finns det att stämma honom för?

För det andra:
Varför är inte det där samhällskritiskt?

För det tredje:
Är det här verkligen rollspelarkultur eller bara ett sätt för dig att säga att du inte gillar eminem?

chrull
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Ja! Förbjud musiken!

"Kan man inte stämma eminem för detta? och allt annat skit han har gjort!?"

Tja, då borde man ju kunna stämma Vikingarna för allt dom har gjort, och Britney Spears finns det gott om folk som inte tycker om. Stäm henne också. Jag har en kompis som inte tycker om Bob Marley. Han hatar honom faktiskt över all annan musik. Vi stämmer honom också! :gremgrin:

Jag har 2 kompisar som avskyr all jazz. Vi letar reda på Miles Davis släktingar och stämmer dom jävlarna!

Min bror avskyr punk, så då borde vi kunna göra oss av med alla punkband.

Få se nu...
Vi har dödat rapen, vikingarna, popmusiken, reggaen, jazzen, punken

Och jag har bara gått igenom halva min bekantskapskrets. gå igenom resten och vi har troligtvis ingen musik kvar, eller vi har åtminstone stämt alla artister i världen.

Jag undrar dock fortfarande på vilket sätt det här att göra med rollspelskultur?

/Naug, dumma frågor får dumma svar
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Vad ska du stämma honom för? Utnyttjande av snygg liknelse?

Och vad i hela friden har det med rollspelarkultur att göra? Skriv sådana här inlägg på Lunarstorm eller Whoa.nu istället.

Och varför är människor sådana märkliga musikfascister?
 

Glomer

Veteran
Joined
20 Jan 2003
Messages
170
Location
kristianstad skåne
eminem...

Men eminem vet ju inte ett dugg om vad som är bra musik, så därför ska han ju inte kritisera Kurt Cobain...

Skriv sådana här inlägg på Lunarstorm eller Whoa.nu istället.
...På Lunarstorm finns det ju bara fjortisar, och hur många procent av dessa fjortisar tror du vet vem Kurt Cobain är?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: eminem...

Men eminem vet ju inte ett dugg om vad som är bra musik, så därför ska han ju inte kritisera Kurt Cobain...
Tillskillnad från dig då?

Vet du hur många personer som tog sitt liv/försökte/planerade efter att de fick höra att Kurt gjort det?

Det mest tragiska är ju att det hände. Och att massor av tonåringar världen över sa sig vilja ta livet av sig eftersom Kurt gjort det.

Hur många som gjorde det vet jag inte. antagligen är det bara en, men myten om det växte och överdrevs. Det är denna myt eminem pratar om.

Det här har fortfarande inget med rollspel att göra så jag låser tråden.
Om någon tycker det är orättvist får ni gärna skicka mig meddelanden så kan jag låsa upp den eller förklara mig bättre där.

chrull
 
Top