Presentation Salutations!

Shuuja90

Veteran
Joined
4 Jul 2023
Messages
34
Location
Uppsala
Hej!

Jag är ny i forumet. En Uppsalabo, kvinna, 32 år. Spelar för nuvarande i tre olika rollspels-grupper, En Pathfinder grupp, en D&D 5e grupp och en Deadlands grupp som jag har spelat med i snart 3 år. Alltid trevligt att träffa på och prata med fler rollspelsintresserade.
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Hej!

Jag är ny i forumet. En Uppsalabo, kvinna, 32 år. Spelar för nuvarande i tre olika rollspels-grupper, En Pathfinder grupp, en D&D 5e grupp och en Deadlands grupp som jag har spelat med i snart 3 år. Alltid trevligt att träffa på och prata med fler rollspelsintresserade.
Välkommen!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Deadlands är ju lite ovanligt, men det är ju populärt har jag förstått. Vad är kul med Deadlands, tycker du?

(jag har Deadlands d20 och Deadlands på ... tyska, av nån anledning :D )
 

Shuuja90

Veteran
Joined
4 Jul 2023
Messages
34
Location
Uppsala
Deadlands är ju lite ovanligt, men det är ju populärt har jag förstått. Vad är kul med Deadlands, tycker du?

(jag har Deadlands d20 och Deadlands på ... tyska, av nån anledning :D )
Det jag tycker är kul med det är bland annat hur det inte känns som bara en vilda västern setting. Det är lite vilda västern blandat med det övernaturliga. Lite halvt Cthulhu fast ändå inte. Många möjligheter för riktigt spännande storytelling och individuell karaktärsutveckling. Och systemet i sig funkar väldigt bra med att balansera de delarna tycker jag. Varje skill har man en särskild tärning för, vilket gör att det känns som att det blir lite mer risk, beroende på vilken handling man gör. Det är väldigt kul i alla fall. Det är amerikanskt historia men det blir vad man gör det till 😊.
 

Hoffenkloffen

Veteran
Joined
1 Jan 2013
Messages
41
Välkommen till forumet @Shuuja90!

Ska jag säga, som bara lurkar här?
På senare tid har jag börjat skärpa mig och skriva lite inlägg.
(Jag borde skapa en egen presentation också.)

Vi spelade tillsammans på MunkCon. Första spelpasset, Drakar och Demoner / Windheim med Andreas Lundström.
Det var kul att träffa dig 👋
 
Top