Nekromanti Saknat i Jorges

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Jag har just fått Jorges och måste säga att det är nog den mest stämningsfulla modulen jag har hållit i. Så det är med lite sorgsen min jag säger att jag saknar en sak. Karta i lös form. Något som man kan ha som bild för spelarna så de vet hur saker och ting ser ut. Sedan så skulle det ju inte ha skadat med lite allmänn information om världen och hur det fungerar. Men det har ju funkat hittills så...

Annars så var den helt underbar och jag kan knappt bärga mig tills jag kommer hem.
 

Salir

Veteran
Joined
6 Nov 2000
Messages
129
Location
Västerås
saknar lös karta

Det gör även jag. Finns det någon chans att en karta kommer släppas i 4-färg??
Varför inte få med en karta med spelarmappen?
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Jag ser ingen anledning att trycka upp en fyrfärgskarta – tycker att kartan i Jorges ärotroligt stämningsfull, något man knappast kan berömma t.ex. Neogames kartaöver Mundana för (och den är i fyrfärg). Kartan i Jorges för tankarna till kartorna överMidgård, i Sagan om ringen…
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
håller med fullkomligt.

Saknar också kartan som lös skulle gärna vilja ha den lös...undrar vad som händer om man försöker skanna eller kopiera den (förutom att ryggen på boken går sönder...) kanske ska prova...
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Gillar det inte

Jag tänkte också på det där med att scanna eller kopiera ett tag men jag kom fram till att risken är för stor. Att "missahandla" Jorges på det viset för att få en karta där det ändå är en skarv i mitten kändes inte rätt.

Jag tycker att RiotMinds kunde peta med en karta med Spelarmappen som väntas härnäst.
 

Salir

Veteran
Joined
6 Nov 2000
Messages
129
Location
Västerås
Varför ska man inte trycka upp i 4-färg? Jag håller med att kartan är väldigt bra gjord och det är en bra stämning men jag tror inte att den skulle bli sämre bara för att den skulle ha fler färger...men det viktigaste är att den inte sitter i någon bok, så att alla skalk kunna se den.
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Som jag sa...

...lite längre ner så vill jag inte ta risken som tillkommer med att försöka kopiera kartan. Att rita av är inte heller något alternativ då jag är kass på att rita och "smörpapper-metoden" innebär samma risker som att kopiera. Bruten rygg vill jag inte vara med om!

Lös karta i någon tryckt härlig form är vad jag söker. Förvisso så finns ju kartan i två delar men jag vill ha den hel. Ett alternativ vore om RiotMinds kunde lägga upp kartan på deras hemsida i full storlek.
 
Top