Nekromanti Saknar en roll

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Tjena allihopa!
Jag gjorde en testkaraktär igår och landade tillsist med en bakgrund som det enda levande barnet (av fyra!!!) till min far och mor som äger stora skogsmarker ute i vilda västern, rika som knösar!
Nu är frågan, vad tar jag för roll om jag vill följa i deras fotspår? Händelserna under Entreprenör kändes lite för "sälj fjorton tunnor whiskey". Jag skulle vilja ha en roll som är typ "boskapsbaron" eller "ranchägare" eller något liknande.

Ska jag kanske bara ta entreprenör och modda den lite så händelserna passar bättre?
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Vi ska fundera på det. Det blir inte aktuellt för Rollpersonsboken, men kanske i kommande supplement eller en Fenixartikel. Har du konkreta förslag på vad du skulle vilja ha med i Livsödestabellerna så hör gärna av dig till oss.

/Anders & Tove
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Anders & Tove;n93377 said:
Vi ska fundera på det. Det blir inte aktuellt för Rollpersonsboken, men kanske i kommande supplement eller en Fenixartikel. Har du konkreta förslag på vad du skulle vilja ha med i Livsödestabellerna så hör gärna av dig till oss.

/Anders & Tove
Tackar för svaret!
Förstod att det inte skulle ingå i Rollpersonsboken, lite sent för att lägga till mer saker.
Kanske borde göra ett mini-suppment med "överklass"-yrken?
Typ politiker (agitator verkar mer som en roll i motvind), industrialist, ranch-/plantage-baron, officer (major och uppåt). Några fler yrken som kommer på läpparna? Ger er gärna en liten serie med konkreta förslag, måste dock få tid att fundera först.
 
Top