KH Saknade ett folk och art...

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Och vi har redan en fråga till dig @Illern. Hur lång är ett illerfolk?
Lite längre än jag föreställt mig dvärgar och ankfolk men inte lika långa som människor ~165 cm? De är dock slankare än dvärgar så de väger nog inte mer. Jag har också föreställt mig att de är kortare än vargfolk som upplevt som människolånga.


Om de sträcker på sig, aningen längre än en minotaur 🤪
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Och vi har redan en fråga till dig @Illern. Hur lång är ett illerfolk?
Korrigerat:
Som jag sett de spelbara tänkande arterna framför mig:

Kortare till längre:
Dvärgar och ankfolk ~150 cm
Svartalfer och illerfolk ~165 cm
Människor och vargfolk ~175
Minotaurer ~210

Typ ett huvud i längdskillnad mellan allihop med illerfolken mellan dvärgar/ankfolk och människor/vargfolk. Sedan vet jag inte om min uppfattning om de andra är korrekt 😬
 
Last edited:

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,427
Som jag sett de spelbara tänkande arterna framför mig:

Kortare till längre:
Svartalfer
Dvärgar och ankfolk
Illerfolk
Människor och vargfolk
Minotaurer
Det låter rimligt, men jag skulle lägga Svartalf i samma kategori som Illrar - längre än ankor och dvärgar, men kortare än människor
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Det låter rimligt, men jag skulle lägga Svartalf i samma kategori som Illrar - längre än ankor och dvärgar, men kortare än människor
Det är nog lätt att glömma hur kort under 150 cm faktiskt är. För att inte tala om hur lätt man bli. En liten höftvickning blir en rejäl tackling mot en 120 cm varelse på under 40 kilo om man själv är 175 och väger 80 kilo. 120 är max brösthöjd på 175 cm varelse.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Det är nog lätt att glömma hur kort under 150 cm faktiskt är. För att inte tala om hur lätt man bli. En liten höftvickning blir en rejäl tackling mot en 120 cm varelse på under 40 kilo om man själv är 175 och väger 80 kilo. 120 är max brösthöjd på 175 cm varelse.
Som den här bilden visar. Han är enligt uppgift 2.06, hon 1.55... Användes även för att illustrera Harry Dresden och Murphy i Dresden Files..
1625583094740.png
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Jättekul att se hur Måns och Leon hanterat Illerns idéer. Häftigt att spelskaparna jobbar dynamiskt ihop med spelarna.
Väldigt kul i den här änden också. Dignitas och auctoritas till Måns och Leon och Erik ej att förglömma som hoppade på och gjorde en schysst illustration.
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Skulle man kunna tänka sig en sådan här lista uppdaterad med alla spelbara arter?

Kortare till längre:
Ankfolk; 145 cm, 55 kg
Dvärgar; 145 cm, 60 kg, stadiga
Råttfolk; 150 cm, 55 kg, slanka
Illerfolk och svartalfer; 160 cm, 65 kg, slanka
Alver; 175 cm, 70 kg, seniga/slanka
Människor och vargfolk; 175 cm, 80 kg
Karkion; 190 cm, 90 kg, slanka
Minotaurer; 205 cm, 120 kg bastanta

Reptilfolks-SLP, var borde de hamna?
 
Last edited:
Top