Saker vi skapat i år

Den gamla varianten, dvs Tredje Horisonten.
Nya utgåvan är ju egentligen ett helt annat rollspel.
Aha, du menar Järnringens första version från 2008. Jag undrade om det kunde vara Fria Ligans andra version från 2016 med MÅ0-reglerna. Ligan har nyligen 2025 givit ut spelet på nytt i en starkt omarbetad tredje version på engelska.

Aha, du menar Järnringens första version från 2008. Jag undrade om det kunde vara Fria Ligans andra version från 2016 med MÅ0-reglerna. Ligan har nyligen 2025 givit ut spelet på nytt i en starkt omarbetad tredje version på engelska.
Han skriver ju specifikt "Tredje horisonten", så det är väl uppenbart att han menar Fria ligans första iteration. Finns ingen anledning att vara "well actually" kring det, tänker jag.

Han skriver ju specifikt "Tredje horisonten", så det är väl uppenbart att han menar Fria ligans första iteration. Finns ingen anledning att vara "well actually" kring det, tänker jag.
Precis. The fate of Shamshir är gjort för Fria Ligans första variant av Corolis med År Noll-motorn (men skulle med lite stats-konvertringar fungera toppenbra även Järnringens utgåva).

Jag tillhör ju en av ungtupparna här på forumet som kan tänka mig beskriva ett rollspel med snart 10 år på nacken som "gammalt". 😄

Den gamla varianten, dvs Tredje Horisonten. ... The fate of Shamshir är gjort för Fria Ligans första variant av Corolis med År Noll-motorn
För att inte åter bli beskylld för att vara en näsvis petimeter skall jag formulera det här som en fråga.

Snälla, upplys mig -- är det version 1 Järnringen 2008 eller version 2 Ligan 2016 som heter Tredje Horisonten? :p

Back