Nekromanti Saker som inte får er att koppla av som borde

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Musik
Om jag lyssnar musik inträffar en av följande saker
A, Det är kass musik. Jag stänger av musiken. Om det inte är möjligt att göra det, blockerar jag den.
B, Det är bra dansmusik. Jag börjar dansa. Om det inte är möjligt, t.ex. i bilen, börjar jag sjunga med.
C, Det är bra actionmusik. Jag börjar agera ut en kung-fu-film. I bilen brukar jag istället bryta mot hastighetsbestämmelserna.

Således kan jag inte koppla av med musik.

Alltså, som en motpol till Johan K!s tråd, vad är det som får er att bli uppjagade, som får andra att relaxa?

Erik
 
G

Guest

Guest
a. sola, jag hatar att sola, skulle någon tvinga mig till det skulle jag antagligen slå ner denna person.
b. shoppa en ultimat shoppingrunda är på 5 min + diskutioner om techspecs, iövrigt nästan samma som sola.
c. se på tv, jag får massor av ideer av vad jag kan göra istället för att verkligen ha roligt istället.
d. slappa, ungefär samma effekt som a och c tillsammans.

Finns nog fler men inget jag kommer på just nu.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Sex...

Tja, inte får det mig att koppla av i alla fall. Inte ens efteråt - det tar ett bra tag för mig att varva ner. Oavsett om det är ensam eller med sällskap.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Semester

Har nämligen oerhört svårt att slappna av när jag vet att det inte finns något att göra. Hemma, där jag har mina grejer och möjlighet att göra massa saker om jag skul vilja, har jag skitlätt att slappna av. Skuuuumt.

//erik. nu skriker hon
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Generellt sätt så är jag en ganska avslappnad person, så det är sällan som jag har problem att tagga ned. Men det enda problemet som jag på rak arm kan komma på är sömn. Tämligen ofta så har jag skitsvårt att slappna av när man ligger i sängen precis innan man somnar. Tankarna far och jag funderar mest på vad jag borde gjort idag, vad jag inte gjorde idag, vad jag ska göra imorgon, hur jag egentligen skulle spelat för att vinna på goklubben i måndags, etc. De mest nördiga fallen måste varit när jag kommit på matteproblem rakt ur det blå, när jag ligger i sängen, försöker lösa dom i huvudet, misslyckas och bara måste gå upp, hämta papper och penna för att lösa skiten innan jag kan tagga ned. Helt otroligt :gremsuck:


/Naug, insnöad
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Är åxå inne på musik..
Det kan få mig att gå igång på alla cylindrar & sdenda så är man på G..
Sedan kan även ett bra rollspelspass få mig att vara sådär lyriskt hispig i ett bra tag.

/ Johan K, som är sådär mysigt trött efter att ha varit ute med jobbet på en friluftsdag.
 
Top