Okej, avdelning ett:
Dr. Phil
Naken-Janne
Vita Huset
The League of Extraordinary Gentlemen, åtminstone om det blir lika kasst som filmen
Final Fantasy (finns kanske redan som setting till D20 eller nåt) - av samma anledning som Diablo 2
Devil May Cry, -"-
Avdelning två:
Diablo 2. Säkert ett kul spel att köra på datorn, men det "korrumperar" den rollspelande ungdomen något så oerhört. När nyare medlemmar i föreningen börjar göra Eon-äventyr med "Kraftens Svärd, +5 i STY" o dyl. i stället för att sätta sig ner och bekanta sig med rollspelet känns det som om Blizzard bär skulden till en hel del oseriöst rollspelande.
Och nu går någon och gör ett "riktigt" rollspel av joxet... man kan bara tänka sig framtidens rollspelare, de börjar med att spela Diablo V på dator, sedan spelar de bordsrollspelet, ser filmen (den kommer säkert), och detta eviga, billiga hack n' slashande blir allt de känner till av rollspelsvärlden...

De magiska grunkorna beskrivs oftast som "ser typ ut som det och det från FF/DMC"...ryys!
Det värsta man har sett var väl ändå äventyret med
dialogval ... "Vill du säga detta? Nähä, det här då?"
Nej, tacka vet jag de spelare som kan köra åtta timmar D2 i sträck och sen koppla bort allt det och tänka "Diablo 2 på datorn är en sak. Eon är en annan. Därför ska jag nu inte tänka på fjantasy-dibbe2 när jag skapar mitt nya Eonäventyr".