Saker ni vill ha med i en spelvärld-tråden

6dc5d7af88d8d9b4a5a45324772cae8c--floating-island-ideas-scrapbook.jpg


Flygande öar. Finns ju med hela tiden i fräck fantasymedia, men jag har aldrig stött på det när jag spelar rollspel. Möjligtvis steampunk-varianten. Jag vill ha flygande öar!

Den som tittar noggrant i Kopparhavets hjältar.... ;)
 
Det viktiga för mig är egentligen inte det visuella utan det som sätter spelvärlden i obalans. Vilka grupperingar intrigerar mot varandra och varför (där alla grupperingar har en drivkraft som i sig inte är ond eller god utan blir färgad av betraktarens perspektiv. Gärna oförutsägbara twistar som vänder upp och ner på allt rollpersonerna trodde sig veta samt hur detta jackar in i den metaplot som gör hela paketet spännande att läsa som SL och än bättre med planteringar under spel.

Till detta behövs en vettig Logik så allt hänger ihop utan att kännas helt gonzo.
Jag uppfattar trådens frågeställning som mer "Vilka saker har ni sett eller funderat på som vore ballt att ha med i en spelvärld?" än "Vad tycker ni är viktigt att en spelvärld har för att ni ska gilla den?".
 
Back
Top