Nekromanti Saker folk säger....

Raul

Veteran
Joined
25 Aug 2002
Messages
61
Location
Linköping
Hahaaaa.. :gremgrin:

SJälv kan jag bara bidra till den amuserande stämningen med ett citat så vanligt och kanske uttjatat att jag tagit det till mig och lagt det i min signatur:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Under en lång Kult-kampanj i början på förra decenniet så var en av rollpersonerna en snorrik och väldigt ytlig popsångerska. Spelaren gjorde sig besväret att kartlägga rollpersonens lägenhet, vilket lätt gjorde den till slagfält för allehanda konfrontationer med otäckheter. Efter en sådan konfrontation dök min rollperson upp där, stående i dörröppningen i svart hårburr och långrock som en äkta ångestgåffare: "För fan, Melinda, din lägenhet är ju mer demolerad än en genomsnittlig telefonkiosk!"

Det finns en sensmoral här nånstans: rita aldrig en karta över något som du bryr dig om. Risken är högst påtaglig att den används som slagfält av en våldsam och lat spelledare.

HÄPP

Den svenske legosoldaten Bo Fors konfronterade New Yorks tappra poliskår i Neotech. Stående med en medeltung kulspruta i näven yttrade han de sedermera odödliga orden på juttebösska:

"Hasta la vista, liksom!"

HÄPP

Riddaren Philip de Caie (eller snarare dennes spelare) är uttråkad. Ingenting har hänt på länge. Så när spelgruppen äntligen får tag på de knektuschlingar som de har jagat så länge, och knektuschlingarna faktiskt inte tänker följa med frivilligt, så utbrister denne glatt:

"Ja! Dom gör motstånd!"

HÄPP

Protokolldroiden P-97 (som för övrigt var byggd som roboten i Metropolis) får hela tiden översätta för den astromech som en av spelarna har. Astromechen R4-D6 har rullat iväg på egen hand, hackat en kejserlig databas, fått reda på en massa saker och nu rullat tillbaka. Det är nu dags för den att avslöja hemligheterna.

P-97 (med bästa betjänströsten): "Deesix säger att han har en hemlighet att avslöja. Det är tydligen mycket viktigt."
Kiyone Lerrisson: "Javadå? Att Imperiet håller på att bygga en stridsstation vid Endor?"

Det var faktiskt exakt det som var hemligheten - vi spelade innan Return of the Jedi, så det var liksom inte allmänt känt, men det var ett kul skämt och alla skrattade åt det. Spelaren som spelade droiden hämtade sig dock snabbt:

P-97 (fortfarande med samma betjäntsröst): "Nej, jag är din far!"

Och vid det laget bröt vi ihop. Det tog en kvart att få ordning på spelmötet igen.

HÄPP

Warhammer Fantasy Roleplay: spelledaren har just beskrivit ett sovrum. Spelaren vill leta igenom det. Spelledaren försöker få spelaren att beskriva hur han letar, för att få lite mer inlevelse. Spelaren vill helt enkelt leta igenom rummet. Spelledaren försöker få lite beskrivning, och spelaren blir mer frustrerad och förklarar att han vill ha rummet isärplockat innan han ger sig. Spelledaren försöker i alla fall få nån slags handlingsbeskrivning. Spelaren vrålar mer eller mindre frustrerat: "Jag kollar om det finns en låda med hemliga papper under sängen!"

Vilket är precis vad det står i äventyret att det finns. "Eh, ja" säger spelledaren, mycket förvånad. Den mycket agiterade spelaren stannar också av. "Jaha, men... så bra då..."

HÄPP
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Glömde iofs en klassiker från Rifts:

Två rp (av den superstenhårda typen) är i full gång med att rensa ut ett underjordiskt vampyrnäste i Mexico på det manuella sättet sen deras vattenkanoner gått sönder (vampyrer tar skada av rinnande vatten i Rifts). Till sin hjälp har de ett litet posse wannabevampyrjägare. Under allt viftande och spetsande med pålar, silversvärd, magiska vapen och allsköns vampyrdräpande mojänger skiljs rollpersopnerna åt och den ene finner sig i en kammare med vampyraska upp till knäna och med större delen av wannabe'na med sig. Den andre rollpersonen kommer då in, täckt med blod från topp till tå (han hade röjt en närliggande kammare) och stirrar på honom med genomträngande, vild blick och morrar/vrålar:
"Bloood! BLOOOOOOD!", vilket får wannabe-hjältar att kissa ner sig i skräck...
Den andre rollpersonen däremot tvekar en kort sekund innan han replikerar tvärsäkert:
"Nä du! Jag råkar veta att den där magiska tatueringen du har på armen hindrar dig från att bli vampyr!"
Den andre rp stannar upp, tystnar och muttrar sedan:
"Fan... du låter en aldrig ha nåt kul..."

Vid det här laget att de tappra själarna som spelade wannabee's nästan dött i hjärtinfarkt vid tanken på att den hårdaste i gänget plötsligt bytt isda... :gremwink:

F.ö. så hasplade ovan nämda rp en annan skön kommentar då de fajtades mot supervampyren själv.
Efter att vampyrfarsan hade blivit pepprad av tillräckligt mycket energivapen för att förvandla månens yta till glas utan att ta en skråma störtar vår superhjälte fram och spetsar honom med en träkniv och utbrister:

"Ha! Fick honom med min trogna smörkniv!"
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Saker folk säger i verkligheten

Har inte varit in där... men vet var det ligger, får ta och kolla upp den nångång när jag har vägarna förbi...

/Herr Balderk
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
pelledaren försöker få lite beskrivning, och spelaren blir mer frustrerad och förklarar att han vill ha rummet isärplockat innan han ger sig. Spelledaren försöker i alla fall få nån slags handlingsbeskrivning. Spelaren vrålar mer eller mindre frustrerat: "Jag kollar om det finns en låda med hemliga papper under sängen!"

Vilket är precis vad det står i äventyret att det finns. "Eh, ja" säger spelledaren, mycket förvånad. Den mycket agiterade spelaren stannar också av. "Jaha, men... så bra då..."


Hahaha! Det där var nog det bästa jag har hört på länge!

/Herr Balderk, skrattade gott
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
McDonalds [OT]

Ja, jag har också varit lite sådär halvt sarkastiskt mot personalen ibland, men faktum är att jag faktiskt äter vissa saker på McDonalds...t.ex. brukar jag tugga lite på stolarna när jag är där...nä, allvarligt, jag tycker att cheeseburgarna är ganska okej, liksom även QP cheese-burgarn.
(känner att jag måste försvara McD lite i alla fall...men bara lite)
Pommes fritesen däremot är väl inte så mycket att hänga i julgranen (för övrigt, vem fan skulle hänga pommes i julgranen???). Läsken är väl likadan överallt, så den kan man ju inte kommentera.
Men jordgubbsmilkshaken gillar jag. På senare tid har jag också börjat käka frukost på McD ibland, och både toasten och bagel med skinka är riktigt gott. Du borde nog tvinga dit dig själv nån gång och ta åtminstone en milkshake, en toast och en bagel (med skinka, den andra har jag inte smakat), så blir du säkert lite mer positiv till dem.

/Skuggvarg
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Det är extremt kul att läsa allt sjukt som folk har sagt under spelmötena, det är liksom halva nöjet med rollspel, att då och då få skratta så man håller på att dö (hur fan går det ihop? Ett gott skratt ska ju förlänga livet, inte förkorta det...?), men den där om P-97 skrattade jag extra mycket åt!

/Skuggvarg - har fortfarande ett belåtet leende på läpparna
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: McDonalds [OT]

Läsken är väl likadan överallt, så den kan man ju inte kommentera.
Kan man visst. Den är på tok för kall och framkallar hicka.

Dessutom slutade de jävlarna med senapsmajonäsdippen.

De kunde dessutom sluta ha i gurka i BigMac (det är iofs bättre än utomlands där man har tre bitar, jämfört med två i Sverige (fast utomlands är salladen färsk och pommes fritesen varma och krispiga (jag talar i första hand om Jordanien, andra länder kan nog variera))). Jag såg en naturfilm om något slags sjöko som evolverat så att den kunde äta sjögräs från bottnen och bara sila ut sanden ur munnen. Jag tror att om en miljon år så kommer det att finnas en människa som kan äta en BigMac och sila ut gurkbitarna.

En annan kommentar är att de (här i alla fall) har djur i serveringslokalen, något jag misstänker (vet) att livsmedelslagen inte tillåter.
 
Top