Saker du har skrivit som du vill ge mer uppmärksamhet

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
Det går äntligen att köpa färdiga spelkort till det nu i juli 10-årsfirande komedirollspelet The Daughters of Verona.

Sedan första tryckningen tog slut för flera år sedan har enda vägen till ett spelbart kit varit att antingen skriva ut själv, eller köpa en pysselsats via Lulu. Men sedan förra året så finns det färdiga kort att köpa igen. Korten säljs av DriveThruRPG på https://www.drivethrurpg.com/product/127411/The-Daughters-of-Verona

Det blir inte helt gratis efter frakt och avgifter, men även om man bara spelar en gång med polarna blir prisnivån i samma härad som att gå på studentspex. Sannolikt fler skratt, men färre sång och dans-nummer än i ett sådant dock.


TDOV.png
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,672
Location
Stockholm
Det går äntligen att köpa färdiga spelkort till det nu i juli 10-årsfirande komedirollspelet The Daughters of Verona.

Sedan första tryckningen tog slut för flera år sedan har enda vägen till ett spelbart kit varit att antingen skriva ut själv, eller köpa en pysselsats via Lulu. Men sedan förra året så finns det färdiga kort att köpa igen. Korten säljs av DriveThruRPG på https://www.drivethrurpg.com/product/127411/The-Daughters-of-Verona

Det blir inte helt gratis efter frakt och avgifter, men även om man bara spelar en gång med polarna blir prisnivån i samma härad som att gå på studentspex. Sannolikt fler skratt, men färre sång och dans-nummer än i ett sådant dock.


View attachment 6630
Sweet! Jag har tappat bort hela mitt TDoV och har längtat efter att spela det!
 

MetaLarsson

Warrior
Joined
22 Mar 2014
Messages
244
[...]Jag vet inte riktigt vad som skulle behövas för att sälja in det här mer till folk, eller om det helt enkelt är för nischat.
Kanhända behöver du en säljare? ;)

Det är faktiskt en sak som jag har reagerat på de få gånger jag varit på konvent. Rollspelsförlag / -makare (m.m.) har produkterna upplagda på bord. Men det är få som trycker på att man som besökare ska slå till och handla just NU! De borde mer våga gå in i rollen som fattig och desperat rovodlare på godtycklig medeltidsmarknad.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Men det är få som trycker på att man som besökare ska slå till och handla just NU!
Om det här är vad som måste till, så är jag vid närmare eftertanke rätt okej med de nuvarande försäljningssiffrorna. Jag avskyr verkligen påfluget säljeri. På samma sätt som jag avskyr opåkallad reklam.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Om det här är vad som måste till, så är jag vid närmare eftertanke rätt okej med de nuvarande försäljningssiffrorna. Jag avskyr verkligen påfluget säljeri. På samma sätt som jag avskyr opåkallad reklam.
Håller med. Men samtidigt är en riktigt bra säljare en konstnär, en entertainer. En som berättar med passion om sina produkter, skojar lite med kunder och drar lite mer eller mindre dåliga vitsar eller paralleller, sätter ihop lite fina deals och skickar med perks on the fly och liknande. Då är det kul att handla och man känner sig sedd som kund. :)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Håller med. Men samtidigt är en riktigt bra säljare en konstnär, en entertainer. En som berättar med passion om sina produkter, skojar lite med kunder och drar lite mer eller mindre dåliga vitsar eller paralleller, sätter ihop lite fina deals och skickar med perks on the fly och liknande. Då är det kul att handla och man känner sig sedd som kund. :)
Jag är antagligen konstig (helt säkert, faktiskt) men exakt sånt där är sånt som får mig att vilja köpa mer och mer via nätet istället för på konvent eller i butik. Och varför jag föredrar butiker med självscanning. Jag vill inte bli sedd som kund, jag vill bara byta mina pengar mot en vara, och helst vill jag bara ha den vara jag nogsamt funderat ut att jag vill köpa på förhand – "mersälj" är ett förbannat aber.

…det finns nog goda skäl till att jag tidigare brukade förbjudas från att vara i närheten när mina böcker skulle säljas på konvent. =)
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag är antagligen konstig (helt säkert, faktiskt) men exakt sånt där är sånt som får mig att vilja köpa mer och mer via nätet istället för på konvent eller i butik. Och varför jag föredrar butiker med självscanning. Jag vill inte bli sedd som kund, jag vill bara byta mina pengar mot en vara, och helst vill jag bara ha den vara jag nogsamt funderat ut att jag vill köpa på förhand – "mersälj" är ett förbannat aber.

…det finns nog goda skäl till att jag tidigare brukade förbjudas från att vara i närheten när mina böcker skulle säljas på konvent. =)
Haha! Well, folk är olika och det finns plats för alla. :)
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,077
Location
Göteborg
Jag är antagligen konstig (helt säkert, faktiskt) men exakt sånt där är sånt som får mig att vilja köpa mer och mer via nätet istället för på konvent eller i butik. Och varför jag föredrar butiker med självscanning. Jag vill inte bli sedd som kund, jag vill bara byta mina pengar mot en vara, och helst vill jag bara ha den vara jag nogsamt funderat ut att jag vill köpa på förhand – "mersälj" är ett förbannat aber.
Håller med i så måtto att alla typer av försäljar-manér gör mig extremt avtänd.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,316
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag har plöjt ned min själ i att försöka fylla Eon IV med mustigt språk, färgstarka koncept och djup mytologi, tex Codex Mundana, Magi - den förbjudna konsten och diverse Fenixartiklar, tex den om lischar i Fenix 1/2021.
Jag vill bara säga att jag älskar allt som skrivits till EON, alla utgåvor inräknade. Sen vet jag vilka texter du varit inblandad i gällande EON IV och du är en fantastisk rollspelsmakare då jag som läsare verkligen känner att den som skrivit texten älskar EON och Mundana lika mycket som jag själv. Sen att jag har väntat på en modul som handlar om de länder väster om Jargien i snart 100 år är en annan sak ;-) Men jag har fortfarande inte givit upp hoppet och hoppas att du någon gång blir klar med just den modulen då jag själv är och har alltid varit mest intresserad och trollbunden av just den delen av Mundana tillsammans med mitt intresse för Rauner, men Raunerna har redan fått sitt utrymme.

Så fortsätt i samma spår och vet att du har en större samling fans än vad du förmodligen tror!
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,210
För mig, tror jag i alla fall, det sällan eller aldrig handlar om att någon själv-reklamar sitt spel.
Själv är jag inte helt säker. Alltså pushig, "det här är det bästa spelet"-sälj är ju inte trevligt, men jag har själv köpt grejer för att de puffats på smakfulla informativa vis, utan att jag hade någon idé om att köpa dem i förväg. Tre närtida exempel för mig är Den Gula Filmen, Death in space och Söndrade vi falla som jag alla köpt på ganska ytliga grunder för att skaparna lyft upp dem här.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Själv är jag inte helt säker. Alltså pushig, "det här är det bästa spelet"-sälj är ju inte trevligt, men jag har själv köpt grejer för att de puffats på smakfulla informativa vis, utan att jag hade någon idé om att köpa dem i förväg. Tre närtida exempel för mig är Den Gula Filmen, Death in space och Söndrade vi falla som jag alla köpt på ganska ytliga grunder för att skaparna lyft upp dem här.
Samma här även om just Gula Filmen köptes genom Kickstartern för min del.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,210
Själv vill jag lyfta upp min kampanj I nålens öga som jag skrev för några år sedan. Det är mysterielösarfokus på 1920-talet i andan av Call of Cthulhu men helt utan mytoset och vansinnet. Istället är intrigen grundad i vår världs historia om än med en hel del friheter tagna. Rollpersonerna dras in i en undersökning som leder dem till en sekt som vill återbörda en antik gudinna till världen - möjligen med ondskefulla syften, samtidigt som en angränsande fascistisk konspiration kan uppdagas inom den franska militären. Inspirationen är hämtad från äventyret Arvet till Mutant 2 (Sinkadus 19 och 20, som in sin tur bygger starkt på romanen The Hollow Needle om gentlemannatjuven Arsène Lupin, av Maurice Leblanc) men med många tillägg.

Så här i backspegeln kan jag tycka att vissa val i konstruktionen är väl konventionella och dessutom hade jag velat bygga ut den sista delen. Men jag är fortfarande stolt över den centrala utforskande sektionen som centrerar helt kring RPnas jakt på kunskap genom akademisk efterforskning, där de ges stora möjligheter att använda olika lärdomsfärdigheter (beroende på systemet, kampanjen är systemlös). Denna del är uppbyggd kring ett flödesschema av ett 20-tal fiktiva akademiska texter (men ofta från verkliga källor) där olika nyckelmeningar tillsammans bildar den väv som behövs för att se helheten och förstå kontexten.

Kampanjen är player skill-tung - spelarna ska stå för klurandet och den innehåller väldigt lite action, även om det också erbjuds mer handfast utforskande på vissa platser och där en mer handfast final i sektens urgamla fäste, isolerad i ett avlägset land, är möjlig att avsluta med. Den är nog inte för alla men, för de som gillar den typen av utmaningar tror jag många skulle tycka den är kul.
 
Last edited:

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Jag är antagligen konstig (helt säkert, faktiskt) men exakt sånt där är sånt som får mig att vilja köpa mer och mer via nätet istället för på konvent eller i butik. Och varför jag föredrar butiker med självscanning. Jag vill inte bli sedd som kund, jag vill bara byta mina pengar mot en vara, och helst vill jag bara ha den vara jag nogsamt funderat ut att jag vill köpa på förhand – "mersälj" är ett förbannat aber.

…det finns nog goda skäl till att jag tidigare brukade förbjudas från att vara i närheten när mina böcker skulle säljas på konvent. =)
Jag tror jag berört det här lite i när jag var i kurs om kundhantering - det kanske handlar mer om att mena det du säger. Du är nöjd med spelet och gillar det va? Kanske fokusera på att snacka om det snarare än att försöka sälja böcker?

Men äh, vad vet jag. Konceptet är solitt och illustrationerna är fantastiska iaf, inte minst kartan. :)
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,882
Jag ville att mitt Stålmannen filmmanus skulle få mer uppmärksamhet. För jag jobbade sjukt hårt på det, det tog lång tid och jag tycker det är sjukt bra själv!
Jättespännande läsning! Har kommit 10 sidor och är helt hooked!
 
Top