Nekromanti Sagosvammel

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Well I don't know. Bös bös bös. Borde göra läxan.
Tralala. Historien bakom den här bilden är ett DIY-projekt - man får hitta på sin egen, helt själv! Bra deal.
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Den är väldigt fin. Gillar den diffusa, lagom arbetade bakgrunden. Bergen är otydliga, känns fjärran och så.

Dock är karaktärerna i simplaste laget, fast det är iof kanske allt som omger dem som är det väsentliga. Känns så i alla fall. Bilden är inte nygjord heller kan jag gissa. Något äldre du letat fram?

Nå, fint rum och trevligt fjärran landskap utanför. :gremsmile:
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Om jag någonsin gjorde en speed painting var det den här. Den tog max en halvtimme att rita, från blyerts till linjer, karaktärerna var en eftertanke och att måla den tog också en halvtimme, effektiv tid (dvs undantaget tiden den fick ligga åt sidan och torka). Bilden är alltså gjord mellan 4:30 och 5:50 igårnatt - inklusive tiden det tog för färgen att torka.
Fast förstås, nu när jag tänker efter började jag nog en halvtimme tidigare, men spenderade tjugo minuter med att bara fånstirra på Odo i Deep Space Nine... eheh.
Slarvjobb är sammanfattningen i alla fall :gremwink:

Googla 'speed painting', det är ett rätt vettigt koncept :gremtongue:
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Den är ganska liten XD

Och i ärlighetens namn - en timmes tid (ungefär då) blir längre om man tar den fem minuter i taget med pauser för att beundra René Auberjonois.

(att den är liten syns dessutom i att om man tittar noga i den där karlens ögon ser man att de liksom runnit ut över halva kinderna :gremlaugh: En dutt med yttersta spetsen på en tuschpenna gav den effekten :D)
 

Sollyx_UBBT

Veteran
Joined
21 Jul 2007
Messages
62
Location
Göteborg
wow! du är grym på skuggor! jag gillar fallet på mannens mantel verkligen snyggt!
och värkligen bra gjort med rummet! själv gör jag ett horisontsträck och en dörr det är nogrann bakgrund för mig!

båda tummarna upp!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Aha, där ser man. Ja, det kanske kan förklara varför det blev lite som det blev. Man vet ju vad du går för annars liksom. Dessutom förklarar 04:30-05:50 också sin del i det hal tycker jag.

Nåväl, speed paintat har du minsann gjort. For real också, alla andra fjollor kallar ju det för speed paint när de filmat hela processen och sedan speedat upp uppspelningen med hur mycket som helst. Det är ju lame, du har ju bokstavligen speedpaintat. :gremsmile:

Googla 'speed painting', det är ett rätt vettigt koncept
Mjo tack, men som sagt. Skulle jag googla blir det bara en massa uppspeedade videos att titta på. Det har man tyvärr sett till döddagar. Vore roligare om någon kunde göra som du istället, och filma det. :gremwink: Då kunde de spela upp i realtid och ändå göra det relativt snabbt. Mer äkta.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Jag vet inte vilka du hört använda 'speed painting', men termen används för en bild man gjort väldigt snabbt, från 5min till 1,5h används. Att inspelningar är uppspeedade på youtube är inte så underligt, om jag förstått youtube rätt behöver man ett betalkonto för att få posta filmer längre än tio minuter (och dessutom vill de flesta inte titta på sådant i realtid).
Nej, vill du se speed paintings i realtid, surfa livestream eller ladda ned folks event files (oC alltså) och spela upp dem i vilken opencanvas-version du nu än föredrar. Det är förvisso uppspeedat det med, men knappast särskilt mycket alls.
Du kan också börja hänga på twitdraw, där man kan välja uppspelningshastighet, från realtid till galet fort.
Om du inte hänger mycket på livestream, börja med Jana Schirmers och kolla in hennes tidigare videor. For your convenience: http://www.livestream.com/janaschi

Det finns väl några sådana där fåniga oekaki-sidor med sådan förmåga också men där får man bara en massa kantig manga.
 
Top