Nekromanti Sagorike

Clercon

Veteran
Joined
6 Feb 2013
Messages
78
Location
Skåne
Jag får börja med att tacka för ett ypperligt nybörjarspel. Har invigt mina två äldsta barn i rollspelens värld och det tycker det är jättekul, mycket tack vare enkelheten i äventyr. Självklart måste man ha kartor, och då kartritande är en av mina hobbies så gjorde jag en kampanjvärld som vi spelar i som heter Sagorike. Jag tänkte att jag kunde dela med mig av kartan här ifall andra vill använda den. Mycket nöje :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,518
Snygg! :gremsmile:

Den där sprickan uppe i den Norra ödemarken ser spännande ut. Har du något planerat där?

Zamhara ser ut som om det är en enorm sandstorm med en vulkan i mitten. Stämmer det? För det ser grymt coolt ut :gremlaugh: Vad finns det att göra där? Eller är det högkvarter till någon onding?
 

Clercon

Veteran
Joined
6 Feb 2013
Messages
78
Location
Skåne
Tackar :gremsmile:

Området längst ner i högra hörnet är mest tänkt som en öken, vulkanen är väl tänkt som en slags standard ondings boning.

Överlag så är inte alla platser uttänkta utan jag hittar på lite vartefter vi spelar. Senast var de i Vättebergen för att befria Zelda som hade blivit kidnappad av några vättar. Självklart fick de också med sig Link som förstärkning :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,518
Clercon said:
Tackar :gremsmile:

Området längst ner i högra hörnet är mest tänkt som en öken, vulkanen är väl tänkt som en slags standard ondings boning.

Överlag så är inte alla platser uttänkta utan jag hittar på lite vartefter vi spelar. Senast var de i Vättebergen för att befria Zelda som hade blivit kidnappad av några vättar. Självklart fick de också med sig Link som förstärkning :gremsmile:
Låter fantastiskt kul :gremsmile:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Clercon said:
Jag får börja med att tacka för ett ypperligt nybörjarspel. Har invigt mina två äldsta barn i rollspelens värld och det tycker det är jättekul, mycket tack vare enkelheten i äventyr. Självklart måste man ha kartor, och då kartritande är en av mina hobbies så gjorde jag en kampanjvärld som vi spelar i som heter Sagorike. Jag tänkte att jag kunde dela med mig av kartan här ifall andra vill använda den. Mycket nöje :gremsmile:
Fantastisk karta! Du är verkligen hängiven din hobby som kartritare!

/magnus
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
O_O

Clercon said:
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/7XVR8CkcnF8"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/7XVR8CkcnF8" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,985
Location
Göteborg
Jättesnygg karta. Jag har gjort rätt många kartor men ingen i denna stilen (jobbar mer med lagerstilar etc i Photoshop och inte isometriskt). Riktigt snygga berg btw. Har du varit på forumet cartographers Guild?
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
Mycket snyggt! Skicka den gärna till vår mail så kan vi dela ut den via bloggen också!
 

Clercon

Veteran
Joined
6 Feb 2013
Messages
78
Location
Skåne
Sum Caligini said:
Har du varit på forumet cartographers Guild?
Jo jag har varit där, eller rättare sagt är fortfarande där :gremsmile: Samma användarnamn som här, Clercon.
 

Clercon

Veteran
Joined
6 Feb 2013
Messages
78
Location
Skåne
Weird Quest said:
Mycket snyggt! Skicka den gärna till vår mail så kan vi dela ut den via bloggen också!
Det kan jag absolut göra, men vart hittar jag mejlen?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Superfin karta! Du får gärna göra en till mig (till Fantasy! alltså) vid tillfälle...
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Arfert said:
Superfin karta! Du får gärna göra en till mig (till Fantasy! alltså) vid tillfälle...
Eller så lär du dig CC3 och gör en själv.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,928
Location
Ludvika
Läcker karta! Hur lång tid tar för dig att slänga ihop något i den där stilen?
 

Clercon

Veteran
Joined
6 Feb 2013
Messages
78
Location
Skåne
Arfert said:
Superfin karta! Du får gärna göra en till mig (till Fantasy! alltså) vid tillfälle...
Absolut, köpte Fantasy! förra året och gillar det skarpt. Barnen får dock bli lite äldre innan vi spelar det, än så länge räcker Äventyr gott och väl.
Men stilen i kartan här är nog mer new school än old school :gremwink:
Men du kan alltid titta in på min Blogg och se om det finns en stil som passar till Fantasy!
 

Clercon

Veteran
Joined
6 Feb 2013
Messages
78
Location
Skåne
Kartan är, som Dante skriver, gjord i CC3. Det går relativt fort att göra en karta i programmet. Hur lång tid beror på hur detaljrik den är (samt vilken stil man använder). Men mellan 4-8 timmar kan man räkna med.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,985
Location
Göteborg
Clercon said:
Sum Caligini said:
Har du varit på forumet cartographers Guild?
Jo jag har varit där, eller rättare sagt är fortfarande där :gremsmile: Samma användarnamn som här, Clercon.
Jag har sett många av dina kartor på CG. Jag heter Carnifex på CG.
Mina färdiga kartor: http://www.cartographersguild.com/search.php?searchid=1916999

Fantastiskt jobb med Campaign Cartographer måste jag säga... visste inte att det gick att göra så snygga grejer. Jag använde programmet en gång i forntiden och gillade det inte alls (det blev asfula vektorkartor).
 

Clercon

Veteran
Joined
6 Feb 2013
Messages
78
Location
Skåne
Sum Caligini said:
Clercon said:
Sum Caligini said:
Har du varit på forumet cartographers Guild?
Jo jag har varit där, eller rättare sagt är fortfarande där :gremsmile: Samma användarnamn som här, Clercon.
Jag har sett många av dina kartor på CG. Jag heter Carnifex på CG.
Mina färdiga kartor: http://www.cartographersguild.com/search.php?searchid=1916999

Fantastiskt jobb med Campaign Cartographer måste jag säga... visste inte att det gick att göra så snygga grejer. Jag använde programmet en gång i forntiden och gillade det inte alls (det blev asfula vektorkartor).
Mycket har hänt i CC3 sedan det släpptes, framförallt finns det en hel del bra "stilar" i deras årliga annuals där man får en stil varje månad att leka med.

Känner igen en hel del av dina kartor oskcå, snygga!
 
Top