Nekromanti Sagor och demoner

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Evolutionens Sägen
Kan evolutionen verkligen förklara livets mångfald? Kan en egoistisk process skapa så fantastiska saker som de små krumelurerna i örat? Är alla fast i den "vetenskapliga" drömmen?

I Evolutionens Sägen spelar ni "Utvalda", ungdomar som fått förmågan att se en verklighet som andra tycks blinda inför. Den fiffiga meme-mekaniken låter begreppsapparater kollidera mot varandra och nygamla sanningar träda fram. Spelet är utgivet med stöd från Vatikanen och lämpar sig väl som diskussionsunderlag i söndagsskolan.
 

Tomas Lööw

Veteran
Joined
6 Apr 2009
Messages
23
Location
Linköping
All Cthulhus must be eaten.

Spelarna jobbar som jägare åt McEldritch, snabbmatkedjan där allt kött garanterat består av 100% extradimensionella äldre gudar.
Med moderna vapen så är Cthulhu och hans vänner inte alls ett lika stort hot som de var när Lovecraft levde, de är även en riktig delikatess har det visat sig.
Pröva våra Shoggoth McNuggets.
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
F.A.T.E.O.N (FATAL + Eon)

En fantastisk realismfest i de obegränsade T1000-tärningarnas värld! En djup spelvärld med väldesignade kulturer som alla är (MYCKET RÄTTELIGEN) patriarkala och styrda med våld och sex. Hjältarna är högt respekterade grisodlarvåldtäktsmän som beger sig ut i världen på grund av kulturellt baserade motivationer, såsom att våldta och bränna ner byar.

Also there's magic.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Mutant: the reality

Spelarna agerar mutanter i en oförstående värld som mest äcklas av simhud mellan tårna, en extra bröstvårta och andra liknande fysiologiska krumsprång.

Desperat försöker de höja sin självkänsla genom att utmana och bekämpa brott - men åker på gängstryk av Hells Angels och tvingas lova att aldrig göra om det.

Spelarna kan också välja att spela muterade djur, men saknar då helt mänskliga egenskaper som språk, begreppsligt och abstrakt tänkande eller förmåga att behålla uppmärksamheten i mer än tolv sekunder.

Andra utmaningar ligger i att spela robotar. Två typer finns - industrirobotar och japansktillverkade leksaker. Den förstnämnda typen har ett enahanda liv som består i att lackera undersidan av förarhytterna till Volvos FH16-lastbilar. De japanska leksakerna utstöter ljud, har lustiga ljussignaler och en livslängd som inte överstiger laddningen hos de R2 batterier som driver dem.

Som en bonus är stridssystemet det avgjort mest realistiska i hela rollspelvärlden, där den övervägande delen ägnas åt regler för att simulera sånt som att trilla och slå sig i trappan, skada sig när man springer med en sax i handen eller klämma sig i bildörren.

Med hjälp av en särskild tabell kan man slå fram exakt hur många stygn jourhavande kirurg använder för att sy ihop handen som rollpersonen slog genom sidorutan på en bil, i tron att glaset INTE skulle skära honom.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,847
Location
Off grid
Apocalypse: Undergångens Ragnarök
Rollspel i en framtid som är "sådär".

//EvilSpook
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,484
Location
Stockholm
Werewolf: Undergångens arvtagare
Postapokalyptisk värld där varulvar rör sig bland ruinerna.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Mouse: the sin eaters

Spelet går ut på att man spelar små möss som måste leta sig in i boningshus på mördare, pedofiler och andra onda människor, krypa in igenom deras öron och äta upp den onda synder inifrån så människorna kan återgå till att bli normala.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Berättelser från Urchin
Spelet styrs av spelkort och relationer och är lättspelat och roligt att tillsammans skapa en berättelse runt. Detta är ett samberättarspel i en stad utan slut, både rent geografiskt liksom vad gäller möjligheter; här är ingenting omöjligt eller ens osannolikt.

Spelet kretsar kring - nej, under - ett särskilt kvarter i staden, i ett gammalt, sedan länge bortglömt tunnelbanesystem. Där, nere i de dunkla regionerna, lever ni...

»Tjänare! Du fryser, inte sant? Och du, aj aj aj, vilka bölder. Jag vet hur det är. En sup? Ja, så klart. Så, ni har hittat hit. Starka armar, hm, starka tänder! Underbart, av bara fan, om jag får säga det själv. Kom med, kom med. Den här vägen! Inte så dum heller antar jag? Vi får se, vi får se. Ni - jag menar vi, självklart, men ni måste liksom finna er plats först... Hehehe! ... Är utstötta individer. Se på oss, se på mig, dig! De hatar oss; vi är missbildade, misslyckade och krumma till kropp, sinne och själ. Kuken har ruttnat, men se, inte hjärnan - inte än! Vi vet, inte sant? Nämen se på oss! Se! ... Ursäkta, nå vi lever i misär, i skräck och förakt mot den påsminkade, falska världen ovan - köttskallarnas konsumtionsrike av platina och plast. Det är så man vill kräkas! Ni... Jaja, vi - om ni överlever - käre meduteliggare och avskum av avskum, är de enda som skådat igenom världens fasader och känner till sanningen, och den upphöjda sanningen, Agharta, är erat - vårat - mål. Vad jag snackar om? Åh ni ska få se! Jag tror trots allt på er, ni verkar vara av rätt virke! Så kom, kooom! Hehehe... Följ med ned dit. Upp dit, till de där köttskallarna, vill vi inte! Så, vi måste hålla ihop för att överleva, och vi måste arbeta hårt för att hitta något ätbart - ja, den eviga hungern, du snackar med en som vet - och för hålla ljuset - ljuset! - igång. Ljuset måste hållas vid liv. Om ljuset - hur fittans jävla flimrande, skumt och otillräkneligt det än må vara - slocknar, kommer det outhärdliga mörkret - mörkret! - och med det kommer... Nej, jag vågar inte ens säga det! Schhh... Nej! Tänkt inte såna tankar. Kom här nu, in här. Och, nej, här är jag. Mörket, ja, då är du körd, det kan du skriva upp. Nå, seså, var inte blyg, här är vi alla avskum. Välkommen till den verkliga världen, den riktiga rännstenen!«
 
Top