Nekromanti Sago stämning

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Re: Eh, ne!

"Jag läser rätt mycket böcker och jag har faktiskt fått hjärnsläpp utav det."

I vanliga fall brukar man ju bli inspirerad. Kanske du läser fel saker?
 

Nexus_UBBT

Veteran
Joined
29 Jan 2001
Messages
59
Location
Kungsängen
Re: Eller...

Jag tycker att det där låter rätt vättigt, men spelarna behöver ändå ta åt sig av böcker för att de i ska kunna förstå det man talar om. Det kan bli svårt när ens grupp består av människor som aldrig läst en bok och bara sätt på film om människor som dräper drakar på ett slag. De får oftast fel uppfattning.

"Death is lighter than a
feather, duty heavier
than a mountain."
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Re: Eller...

En i vår grupp har knappt läst en bok i sitt liv, men spelar ändå bra. Som jag sa tidigare så behöver man ju bara ha en god uppfattning om vilken slags människa den RP man spelar är, och sedan löser sig resten om SL lyckas med sin uppgift att få spelarna engagerade. Så länge SL gör sitt jobb så får inte spelarna fel uppfattning om äventyrets natur.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,469
Location
Helsingborg
Nja, kanske

"<EM>I vanliga fall brukar man ju bli inspirerad. Kanske du läser fel saker?</EM>"
Ja, Tolkien, David Edding, Maggie Furey, Robert Jordan och Robin Hobb är rätt dåliga förebilder...
Det enda jag tagit till mig är div. växter och beskrivningar på vardagliga saker. Tre/fyra st i gänget läser böcker så det enda jag kan sno intriger från är mer ovanliga författare.

/[color:green]Han</font color=green> som inte räknat upp alla författare han läst, bara några
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Vättigt?

låter rätt vättigt

Vätt-aktigt? Nu fattar jag inte?
/images/icons/wink.gif


/Arvid, märker oftast inte ord. Men nu kunde jag inte låta bli.. /images/icons/wink.gif


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 
Joined
5 Feb 2001
Messages
273
Location
Göteborg (om det inte ändrats igen).
Re: Varför inte Rödluvan?

Har du läst Neil Gaiman's "The Doll's House" (Chapter 4 tror jag, "Collectors")?
Inte det? Nå, den vanliga versionen är ju inte så tokig heller,
om än något uttjatad.

En som sprungit på berättarkvällar o. sånt.

"Även en svartfolksvarelse kan vilja ha någon att tala med."
Skönheten & Odjuren
 
Top