Nekromanti Sagan om Ringen

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Är det nån som håller på med en Modul eller kampanjvärld med Sagan om Ringen som inriktning? Med tanke på att det "riktiga" Sagan om Ringen-rollspelet uppenbarligen suger så skulle det behövas...

Yassilus den store
--
Bättre Nörd än Överkörd...
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Lite off-topic kanske, men jag tror nog att något/några företag kommer att göra en revival på de flesta fronter när det gäller Sagan om Ringen, i samband med att filmerna släpps (allt för marknaden). Kanske får någon den goda iden att skapa ett.. hör och häpna.. fantasyrollspel baserat på Tolkiens värld (!). /images/icons/laugh.gif

//MiDNiGHT.

 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Vilken ide, nåt jätte nytt som så got som ingen provat på, Sagan om Ringen, Rollspelet... låter riktigt nytänkande!!:)
Men jag skulle nog kunna tänka mig att hjälpa till om nån nu bestämmer sig för att göra ett och har lusta att samarbeta med mig.

/King Kromm
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
"Vilken ide, nåt jätte nytt som så got som ingen provat på, Sagan om Ringen, Rollspelet... låter riktigt nytänkande!!:)"

- Visst gör det! /images/icons/wink.gif

"Men jag skulle nog kunna tänka mig att hjälpa till om nån nu bestämmer sig för att göra ett och har lusta att samarbeta med mig."

- Problemet med att göra ett Sagan om Ringen-rollspel är att de flesta har ganska strikta uppfattningar opm hur det ska se ut och hur det ska vara. Därför blir det också ganska svårt att skapa en värld som alla kan "känna igen sig i". Det är också skälet (kanske det enda skälet) till att Sagan om Ringen filmerna kan komma att floppa..

//MiD-ska-gå-och-se-premiären-NiGHT.

 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
"själv tycker jag att man i ett sådant spel skall försöka få en känsla som på minner så mycket om böckerna som möjligt."

- Jo, det tycker jag också. Läser du lite nogrannare så skriver jag också att det kan vara svårt att få en värld som "passar alla", eftersom alla har olika uppfattningar om hur saker är och inte är (det ljuvliga med att läsa böcker - två personer som läst samma bok kan ha totalt olika uppfattningar om vad som hände, varför och hur allt hängde ihop..).

//MiDNiGHT.

 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Fördelen med att skriva LOTR som rollspel är att allt bakrgrundsmaterial finns färdigt. Hela arda är ju in i minsta detalj beskrivet i de olika böckerna... Det är ju bara att släga på ett regelverk så är de klart i princip.
Maila mig om ni sätter igång nått projekt så hjälper jag gärna till med regler och mina kunskaper om ringens värld...


/SKIN69 -Rudeboy train is coming!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Är det nån som håller på med en Modul eller kampanjvärld med Sagan om Ringen som inriktning?</I>

Kampanjvärld..?

<I>Med tanke på att det "riktiga" Sagan om Ringen-rollspelet uppenbarligen suger så skulle det behövas...</I>

Kan påpekas att det finns ett amerikanskt fanzine, 'Other Hands', som är helt inriktat på just "Middle-Earth gaming", med artiklar och debatter om olika aspekter av ämnet. Minns inte adressen, men det fanns små annonser för den i Sverox #1-14.

--
Åke
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Nå, nu har jag verkligen lust att skriva det, men inte själv(e ju jätte jobbigt...).Men hoppas att nån/några som e intreserade hör av sig eller nått.

/King Kromm
 
Top