Nekromanti Sagan om Ringen

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Kanske inte helt rätt forum men här får man nog mest respons.

Vad tror ni om filmen kommer den bli bra? Regissören har ju gjort Evil Dead serien så hur kan den bli dålig:)
Personligen hoppas jag att dom inte gör filmen så djävla glammig utan skitig och blodig istället, iofs är böckern äkta hjälte glam fantasy stil.


"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Vad tror ni om filmen kommer den bli bra?

Fel, trilogin skall det vara. Alla tre spelades in parallelt med varandra, så dom kommer att komma på bio till varje Jul nu i tre år framöver.

Jag tror på en dunder succé. As bra, men inte i närheten av Star Wars. =)

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Den kommer garanterat bli asbra (bättre än Star Wars troligen också :gremsmile: )

"Soylent Green is people!"
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Regissören har ju gjort Evil Dead serien så hur kan den bli dålig:)

Sam Raimi (felstavat kanske), mannen bakom Evil Dead har såvitt jag vet inte någonting att göra med Sagan om ringen. Peter Jackson är regissören till Sagan om ringen, och han har gjort filmer som Braindead och Bad taste, men ingen Evil Dead.


Don Kennetho
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Fel forum (till moderatorerna)

"Kanske inte helt rätt forum men här får man nog mest respons."

Om du nu anser att det inte är helt rätt forum att skriva i, varför gör du då det?

Dessutom är det fel forum, och hade passat bättre att placera det i Sci-fi & fantasykultur, eller vad nu det forumet exakt heter.

Så jag hoppas att en liten trevlig och snäll moderator (alt. administratör) flyttar denna tråd dit.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Med tanke på den teaser som ligger på deras hemsida, så verkar den väldans bra !!!
Jag har stora förväntningar på den !

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Den som lever...

Nackdelen med äckligt bra böcker som filmas är att de i regel inte är lika bra som böckerna. Detta gör att jag inte har allt för höga förväntningar på filmerna då man kommer att jämföra dem med böckerna. Kan inte komma på någon bok just nu som som jag läst samt sett som film där filmen varit bättre. Hoppas dock att sagan om ringen filmerna är undantaget som bekräftar regeln.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Svar på tal

Det finns regler för forumet, dessa säger bland annat att tråden i en diskussion skall ligga där den passar bäst, det gör inte denna tråd.

Sagan om Ringen har ingenting med Drakar och Demoner att göra. Speciellt inte heller när det handlar om film, då är fantasykulturen rätt tråd att diskutera detta på.

Annars skulle det räcka med ett forum pch blanda allt vad man bara vill i det...men då hittar ingen tillslut det de är ute efter.

Riddaren - gnäller när det finns något att gnälla på


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Kan annars ta en titt på den här länken:
http://come.to/ringfilm En svensk SoR-sida som dock inte uppdateras numera för att den tog för mycket av skaparens tid.

/[color:green]Han</font color=green> som hade den som klar favorit ett tag
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
"As bra, men inte i närheten av Star Wars. =)"

Jag är inte så säker på det. Personligen tror jag att Sagan om Ringen passar en bredare publik än Star Wars. Jag tror (och hoppas som SÖREN) att Sagan om Ringen kommer bli en riktig jävla kioskvältare! Kunde man köpa aktier i den filmen hade jag tecknad mig direkt!

/ Fly me to the moon and let me play among the stars
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Re: Svar på tal

Riddaren - gnäller när det finns något att gnälla på

Och det verkar ju finnas rätt ofta /images/icons/smile.gif

Willie - som tycker att man inte ska hak upp sig på småsaker

"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Jo det tror jag att den kan bli. Om filmerna lever upp till det man får se på previewen så finns det nog en chans. Naturligtvis måste man ge dem lika lång tid som Star Wars filmerna haft att bli kultförklarade. Men att dom slår den senaste Star Wars filmen tror helt klart eftersom den filmen var ett bottennapp som fick mig att bli fysiskt illamående. Faktum är att jag tappade förtroendet för farbor Lucas efter den senaste filmen. Vad gäller Sagan om Ringen så har ju ett gäng med människor läst böckerna även tjejer, en grupp som jag tror är ganska dåligt representerad hos SW. Lägg till detta att fantrasy alltid har sålt bättre än SF, i alla fall vad gäller rollspel och böcker.

....men du tänkte väl det.

/ Fly me to the moon and let me play among the stars
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
SF var populärt långt innan folk ens visste vad fantasy vad.

Per
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Lägg till detta att fantrasy alltid har sålt bättre än SF, i alla fall vad gäller rollspel och böcker."

Det stämmer men nu är det film vi snackar om. ;-)

Instämmer helt med Nostradamus, kan inte se hur Sagan om ringen(SOR) skulle vara bättre än Star Wars. Det antagandet bygger jag inte enbart på att Star Wars alltid är bättre än allt annat utan mer att Star Wars gjordes från början för att bli en film medans SOR är en bok som nu filmatiseras. Som jag nämt tidigare har jag ännu inte läst någon filmatiserad bok där filmen varit bättre än boken eller lika bra om det varit en ruggit bra bok vilket SOR, boken, är. Detta gör att jag oxå försöker inte ha allt för höga förväntningar på filmerna då jag inte vill bli besviken då jag ser fram emot att få se filmen.

För övrigt tror jag oxå att det är därför så många inte gillade Star Wars I. Folk i allmänhet hade helt enkelt förhöga förväntningar på den.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 
Top