Nekromanti sagan om ringen

Thomp

Veteran
Joined
23 Aug 2000
Messages
19
Location
Nybyn, Sverige
finns det någon som har bra ideer om kampanjer i mundana som kan kopplas till sagan om ringen??
skulle vara riktigt häftigt.

*lider med klan Samar*
 
Joined
13 Aug 2000
Messages
103
Location
stockholm e bäst i världen på sommaren
nödvändigt att påpeka det... jag tror thomp tappade lite lusten nu... don't you think "jag kallar alla som läser annan littratur än fantasy för 'kulturnissar'"?

snälla starta inte en ny sagan om ringen vs. pöbeln diskussion för jag har inte sagt nåt om MINA åsikter...

sorry, behövde bara få det sagt... jag tror liksom inte det var det thomp ville höra...
 
Joined
13 Aug 2000
Messages
103
Location
stockholm e bäst i världen på sommaren
låter kul

nu när du säger det så kom jag på en bra sagan om ringen kampanj. ända problemet är att det kan vara lite FÖR stort att starta ett sånt stort krig i mundana, och ng rekommenderar ju inte riktigt det... om du vill att orcherna/tirakerna ska vara fienden kan det nog bli lite svårare, då deras land egentligen inte hotar någon...

min idé är alltså: man tar konflikten mellan consaber och thalamur och med colonan och pereine i mitten, där sjlvklart thalamur är de 'onda' och de andra är de 'goda'... det är så pass många länder inblandade att det kan bli riktigt storslaget, om man gillar det... gör så att thalamur börjar rusta upp och så gör consaber också, sen blir allt fler inblandade... du har ju allarin alverna som kan stödja consaber och sen dvärgarna i kholon-renk-ghor-drezin som har sett det som sin uppgift att försvara colonan... ett tips är att inte låta rpnas handlingar styra kriget, utan att de bara är väldigt små biroller som ändå får ta del av en gigantisk kampanj...


dvärgen undrar vad ebhron är för ställe
 

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
Jag är skeptisk till Tolkien I Mundana då Tolkien är så J-A mycket bättre.
/Great goblin

"Ändamålet helgar medlen"
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,208
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Tråd med personangrepp borttagen. [OT]

Snabb fråga, bara.- varför har ni börjat stryka personangrepp först nu?

- Ymir, håller iofs med om att det borde strykas...
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Re: låter kul

"där sjlvklart thalamur är de 'onda'"

Varför? Vem vet vad Sir Verdurakh hittar på?

/Antonio, trött på att alla påstår att Thalaskerna är onda.
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: låter kul

"trött på att alla påstår att Thalaskerna är onda"

Vaddå, det vet ju alla att dom däringa Thalaskerna är ena ondingar! Håll dig borta från dom, det är dagens (nattens) sanning!

/Sir Foilan - lider av objektiva förutfattade meningar?

Tradition i Linköping? Inte dumt alls!
 
Top