Nekromanti Sagan om Ringen ser fantastisk ut

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
enligt Aftonbladet som sett 26 minuter i Cannes filmfestival. Jen Pesterson säger bl.a.

"Alla vänner av 'Sagan om ringen' kan vara lugna.
Filmen ser fantastisk ut.
I går spelades 26 minuter av äventyret upp i Cannes. Spännande, effektfullt, imponerande.
Wow."


http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,55132,00.html Riddaren Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
För rättvisans skull...

så får jag säga att även Expressen skriver om filmen med samma innebörd.

http://www.expressen.se/article.asp?id=67106 Riddaren Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
Jag är inte lugnad

två undermåliga tidningar med journalister utan utbildning eller talang säger att de gillade vad de såg. var det inte samma sak de sa om spears, Nsync, backstreet boys mfl också?

jag är skeptiskt...
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Jag är inte lugnad

Jag är nästan övertygad om att den kommer att SE bra ut (filmklipp, etc, tyder på detta), vad jag hoppas med alla tår och tummar korsade är att de komprimerat själva berättelsen på ett bra sätt. Uppenbart är att de kommer att klippa bort en hel del ur boken, framhäva vissa detaljer, ge vissa karaktärer större utrymme, andra mindre, men det finns bra och dåliga sätt att göra detta på. Vad jag hoppas är att manusförfattarna helt enkelt har haft respekt för Tolkiens ursprungsberättelse, samtidigt som de tar till vara filmberättandets bästa sidor - isåfall kan det bli en riktigt bra film, kanske den bästa fantasyfilmen hittils. Men man måste ju ha klart för sig att det inte kommer att bli som böckerna. Jag tror att om man går för att se Sagan om Ringen med inställnigen att det ska vara som böckerna då blir man nog rejält besviken.

-Hans

Med fickorna fulla av nycklar i en värld utan dörrar.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Läste det åxå !

Jag läste det åxå och jag blev ju inte minder sugen av att se filmen. Just nu så bara väntar jag på att den ska komma ut !!!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Tre frågor

Fråga 1.
Borde inte Sundgren & Wiklund också ha med något om den? Dom borde ju inte vara helt oberörda.

Fråga 2.
När är det fimkrönikan? Dag? Tid?

Fråga 3.
Varför all denna väntan? Böcker som ska släppas, filmpremiärer o.s.v. har tiden något emot oss rollspelare??

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Tre frågor

"Borde inte Sundgren & Wiklund också ha med något om den? Dom borde ju inte vara helt oberörda."

Sundgren är mig veterligen i Cannes, Wiklund är jag osäker på... så möjligheten finns att det kommer, visningen skedde igår...

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Tre frågor

"jag tror dock att det visas på torsdagar."

Har kollat...det stämmer, men det går även i repris på måndagar

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
990
Location
Bureå
Jag läste det. Alla bilder och sånt jag sett från filmen lovar stort. Hoppas att de håller vad de lovar. Men sällskapet, kanske med undantag av Legolas, ser ut som jag vill ha dem. Så nära det går att komma åtminstone.
Fast man ska nog inte ta ut något i förskott.

- daniel

"The force is with you. Always."
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
990
Location
Bureå
Re: Jag är inte lugnad

Jag kunde inte hålla med mer.

- daniel

"The force is with you. Always."
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Onekligen

T.o.m. bilden av ringvålnaden verkar ju lovande. Hoppas nu bara att det är så bra som det verkar. I den här filmen behöver man ju iaf inte riskeras att utsättas för de s.k. comic sidekicks som har fördärvat de senaste två filmerna jag sett som jag länge väntade på, DnD och SWEPI. Det känns skönt.

Melius frangi quam flecti
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Särskilt Gandalf har de prickat in riktigt bra. Jag myser när jag ser honom. Och Christopher Lee som Saruman är också en höjdare.

Fast för mig hade de gärna fått plockat in fler okända skådisar.

-Hasse

Med fickorna fulla av nycklar i en värld utan dörrar.
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
990
Location
Bureå
Ja. Men de anser det nog vara säkrare med kända ansikten som drar folk. Eller nåt. Men jag håller med.

- daniel

"The force is with you. Always."
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Självklart! Likaså i Star Wars. Stora Hollywoodproduktioner kräver kända skådisar. Tyvärr får man väl säga.

-Hans

Med fickorna fulla av nycklar i en värld utan dörrar.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
"<EM>Särskilt Gandalf har de prickat in riktigt bra.</EM>"
Eh, jag vet inte.. Hans skägg och hår ser rätt oäkta (malplacerade) ut.

/[color:green]Han</font color=green> som inte vågar hoppas på att "Sagan om Ringen" blir en bra film
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Jag tycker då att det ser helt okej ut för att vara ett fejk, som de flesta filmskägg faktiskt är.

Malplacerade??? Vart skulle han ha haft skägget då? /images/icons/wink.gif

-Hasse

"Begin at the beginning and go on till you come to the end: then stop."
 
Top