Nekromanti Sagan om Ringen på TV4-nyheterna

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Några filmklipp (från tidigare trailers) från Sagan om Ringen letade sig in bland nyheterna på tv4. Några intressanta fakta och missar: hela filmprojektet går på 2,7 miljarder kronor (något som slår alla och Titanic med hästlängder) och kalaset i Cannes kostade BARA tio miljoner (man skulle varit där!). Bland tabbarna så kallades Ringvålnaderna för svarta riddare...Hmpf!

För de som missat det så, om ni har tur, kanske snutten går igen på tv4:as sena nyheter. Förresten borde inte filmkrönikan köra något?

Hans, som just nu önskar att det inte var sex månader kvar till jul

"Begin at the beginning and go on till you come to the end: then stop."
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Nedladdning

Borde man inte kunna ladda ner trailern någonstans ifrån? Jag har bredband så det gör inte så mycket om den är super stor.
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Nedladdning

Prova www.apple.com (klicka vidare till trailers) eller www.lordoftherings.net Hasse "Begin at the beginning and go on till you come to the end: then stop."
 

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
Angående filmerna

Det här har egentligen inget med ovanstående inlägg att göra förutom nämnda filmer.

Jag ser med blandad glädje mot premiären av LoTR. Mina förväntningar på filmerna börjar närma sig enorma höjder, och jag är ganska så övertygad av att filmerna når ända fram.

Samtidigt så ser jag all kommers i bakhuvudet, som påminner om allt som kan gå fel. Inte i filmerna, men allt omkring. Jag vill bara inte att det ska bli för stort... Tänk er att se en massa Hob-dockor, samlarbilder. Det förstör ju på sätt och vis Tolkiens verk. Filmerna verkar ju inte vara särskilt förstörande. Snälla!, behåll Middle Earth som det är och släpp inte in en massa plast, hollywoodfasoner och amerikansk kulturimperialism!

Är det någon som har tänkt i samma banor?


Det Förglömda: <A HREF="http://rollspel.hemployment.com" target="_new">http://rollspel.hemployment.com</A>
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Angående filmerna

Det har du förvisso rätt i, men jag undrar om du behöver vara orolig då det varken är Disney eller Lucas Arts som har med det hela att göra /images/icons/wink.gif

Dessutom är jag väldigt tveksam till att Christopher Tolkien skulle sälja några rättigheter till leksaker, action-gubbar osv.

Men jag håller med, för mycket kan bli FÖR mycket helt enkelt.

Hans

"Begin at the beginning and go on till you come to the end: then stop."
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
SRR på G !

Va´bra att det börjar att få sådan reklam. Sådant är kul ! Har åxå sett de där klippena och jag bara blir mer & mer sugen på att se dem !
Håller med dig att det var lite klantigt att de kallade Ringvålnaderna svarta riddare...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Deja-vu

Hiskeligt. Håskeligt. Horribelt. Skrämmande. Här säger man att "inte tror jag det blir några dockor, action-figurer" och sedan någon timme senare läser man i Aftonbladet om hur Elijah Wood tycker det är coolt att han ska bli en docka! Måtte någon rädda världen från att drunkna i merchandise /images/icons/wink.gif

Hasse

"Begin at the beginning and go on till you come to the end: then stop."
 

Silverblade

Veteran
Joined
26 Apr 2001
Messages
89
Location
Motala
Denna film kommer att bli "one of a kind" och vem ser inte fram emot lanseringsdagen.

Use the force!
Impressive, very impressive.
-Silverblade-
 

Silverblade

Veteran
Joined
26 Apr 2001
Messages
89
Location
Motala
Re: Nedladdning

Hur mycket visas p@ Lord of the Rings trailern? Finns det flera verisioner?

Use the force!
Impressive, very impressive.
-Silverblade-
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Nedladdning

Så vitt jag vet finns det en teaser-trailer som är just över en och en halv minut med bara klipp från filmen. Sedan har vi den senaste, sneak preview-trailern som ungefär är lika lång och som innehåller förutom filmklipp några "klipp från bakom scenerna". Vilken du än ser, välj det största möjliga formatet, och du kommer att få rejäla rysningar. Åtminstone jag får gåshud av en del av scenerna, och när man sedan föreställer sig dem i bioformat - yoshaa! /images/icons/smile.gif

Kolla in:

http://www.tolkien-movies.com/media/officialtrailers.shtml Hasse "Begin at the beginning and go on till you come to the end: then stop."
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Jag skulle inte vilja varit där...

Eller, OK... Varit där kanske, men jag vet ej om jag skulle vilja se 25-minuters-förtitten... Man måste ju helt enkelt hålla sig till slutet på året så att allt blir ännu roligare!!! /images/icons/wink.gif

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
990
Location
Bureå
Re: Angående filmerna

Du har naturligtvis flera poänger, men vad är det egentligen för skillnad på tennfigurer (de från Mithril, eller de som kommer från Citadel) och plastfigurer. det är ju bara leksaker för olika stora barn.

- daniel (som diggade Mithrilfigurerna enormt)

"The force is with you. Always."
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Angående filmerna

Skillnaden är när den kolossala apparaturus Hollywood drar i gång sina fabriker så finns det ingen hejd. Det kommer att bli frodo-dockor, frodo-glassar, frodo-tröjor, frodo-samlarkort, frodo-tuggummi, frodo-handdukar, frodo-actionfigurer, frodo-t-shirts, frodo, frodo, frodo... I god amerikansk anda har de abosolut noll koll på när gränsen är nådd, förtutom den då försäljningssiffrorna slutligen viker.

Hans

"Begin at the beginning and go on till you come to the end: then stop."
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Nedladdning

"Så vitt jag vet finns det en teaser-trailer som är just över en och en halv minut med bara klipp från filmen. Sedan har vi den senaste, sneak preview-trailern som ungefär är lika lång och som innehåller förutom filmklipp några "klipp från bakom scenerna"."

Sneak previewn med titten bakom kulisserna kom faktiskt före teasern. Den laddade jag ner för ett år sedan.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Lär dig blunda.

Va? Var det någon som skrev ett inlägg här? /images/icons/wink.gif

Hans

"Begin at the beginning and go on till you come to the end: then stop."
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Nedladdning

Errare humanum est. Tvärtom ska det naturligtvis vara.

Hasse

"Begin at the beginning and go on till you come to the end: then stop."
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Angående filmerna

Varför skulle Christopher Tolkien/Tolkien Enterprises inte sälja rättigheterna till en massa dockor och krafs? Han har ju redan gett ut ett dussintal böcker bestående av halvfärdiga manuskript som han hittat i farsans byrå, typ...

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Lär dig blunda.

Aj vad mycket folk jag kommer krocka med på stan till jul. /images/icons/wink.gif.

/Per
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Angående filmerna

Nu har han/de ju redan gjort det så det är väl onödigt att diskutera "om", men jag kanske kan nöja mig med att säga att jag hade lite väl höga tankar om honom. Desstuom är det ju britter vi talar om, bara det i sig talar för en viss konservatism i frågan. /images/icons/wink.gif

Hans

"Begin at the beginning and go on till you come to the end: then stop."
 
Top